کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
روش اصلاح معدل در کنکور 1401 اعلام شد

روش اصلاح معدل در کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: معدل در رشته های با آزمون تاثیری ندارد و آنچه اثر دارد نمراتی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود، این نمرات تا ۲۰ تیرماه به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

احسان جمالی معاون فنی و اماری سازمان سنجش اموزش کشور در نشست خبری صبح امروز درباره چگونگی اصلاح معدل در آزمون سراسری گفت: معدل در رشته های با ازمون تاثیری ندارد و آنچه اثر دارد نمراتی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود، این نمرات تا ۲۰ تیرماه به داوطلبان اطلاع رسانی می شود،کاربرد معدل در رشته های صرفا با سوابق تحصیلی است.
وی افزود: چند راه برای اصلاح معدل پیش بینی شده به طوریکه در زمان دریافت کارت و زمان انتخاب رشته داوطلبان می توانند معدل را اصلاح کنند.
وی افزود: داوطلبان حتما معدل را درست اعلام کنند زیرا در صورتیکه معدل اشتباه اعلام شود، قبولی داوطلب منتفی می شود.
جمالی اظهار داشت: روند افزایش داوطلبان در گروه علوم انسانی رخ داده و گروه علوم ریاضی یا ثابت بوده یا نزولی بوده است، متاسفانه این وضعیت آسیب های جدی به رشته‌های علوم پایه وارد می‌کند و این وضعیت نگران کننده است.
وی افزود: چند رشته علوم انسانی در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته، رشته های حقوق، روان شناسی و مدیریت مالی مورد توجه است. به طور کلی انتخاب داوطلبان به سمت بازار محوری پیش می رود‌.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top