کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد که قصد تحصیل در رشته محل های کنکور کارشناسی ارشد را دارند؛ می توانند در صورت واجد شرایط ثبت نام، در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت نموده و پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور ارشد در زمان مقرر برگزاری این آزمون در محل برگزاری حاضر شوند.

با توجه به اینکه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در چند سال اخیر با یکدیگر ادغام شده؛ کلیه متقاضیان می بایست در یک آزمون جامع و هماهنگ شرکت نموده تا بتوانند در رشته محل های ارشد موردعلاقه خود ادامه تحصیل دهند.
به همین منظور تمامی علاقمندان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می توانند جهت ثبت نام در این آزمون به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام خود اقدام نمایند.

مرجع برگزار کننده آزمون کارشناسی ارشد همانند کنکور کارشناسی سازمان سنجش و آموزش کشور است.

در ادامه همراه ما باشید تا با صفر تا صد جزییات شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ آشنا شوید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • اعتقاد به اسلام یا یكی از ادیان آسمانی دیگر
  • انجام دادن واجبات و پرهیز كردن از محرمات
  • نداشتن خصومت و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و گروه های ضد انقلابی
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

شرط اصلی شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۲ شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

کلیه دارندگان مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت یا دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود.

تبصره ۱ : دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع دکتری و کارشناسی ارشد حق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را نداشته و تنها در صورت انصراف قطعی تا پایانمهلت ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

تبصره ۲ : فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های پزشکی باید قبل از ثبت نام وضعیت طرح تعهد به خدمت خود را مشخص نمایند.

تبصره ۳ : فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری باید قبل از ثبت نام، موافقت نامه کتبی و بی قید و شرط از وزارت آموزش و پرورش دریافت نمایند.

تبصره ۴: دارندگان مدارک تحصیلی معادل در صورتی که حائز شرایط “آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر” باشند حق ثبت نام خواهند داشت. آن دسته از داوطلبان دارای مدرک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای انقلاب فرهنگی (۳ / ۹ / ۱۳۷۷) در دوره های معادل پذیرفته شده اند در شمول این مصوبه قرار می گیرند.

تبصره ۵ : بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند از تسهیلات مصوبه مربوطه برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می شوند.

تبصره ۶ : ادامه تحصیل افرادی كه دارای مدارک استخدامی، داخلی و یا با عنوان «معادل» می باشند منوط به تأیید دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. بدیهی است صرفاً تأییدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمـون جـامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت نام در دانشگاه نمی باشد.

تبصره ۷ : داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبی و بدون قيد و شرط محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصيل دريافت و آن را نزد خود نگه دارند.

فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به مدرک آن ها عنوان معادل تعلق گرفته مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند. این داوطلبان در صورتی که حداقل ۸۰ درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد را کسب نمایند (غیر از رشته محل های بورسیه و سایر سهمیه ها) عنوان معادل از مدرک آن ها حذف شده و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.

طلاب و فضلای حوزه های علمیه در صورت داشتن مدرک سطح ۲ یا فارغ التحصیل شدن تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منحصرا می توانند در آزمون یکی از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی شرکت نمایند.

پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می توانند به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲​ بپردازند.

تبصره: پذیرفته شدگان نهایی دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد اعم از نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد آزمون سال گذشته در صورت عدم ثبت نام در رشته محل قبولی یا انصراف قطعی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون می باشند.

معدل دانشجویان سال آخر کارشناسی و داوطلبانی که بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۸۶ فارغ التحصیل شده اند می بایست بالای ۱۲ باشد.

پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی كه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت نیاز تعیین می كند به خدمت اشتغال ورزند.

تبصره: پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره كارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام به وزارتخانه، سازمان و یا نهاد دولتی مربوط تعهد خدمت بسپارند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمی نماید.

متقاضیان بهره مند از صندوق رفاه دانشجویان چنان چه قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر را داشته باشند می توانند با سپردن تضمین کافی به صندوق های مذکور، انجام تعهد خود را به بعد از اتمام مقطع تحصیلی جدید موکول نمایند.

تبصره: چنان چه هر یک از فارغ التحصیلان پس از اشتغال و کسب درآمد نسبت به پرداخت اقساط وام خود اقدامی نکرده باشند، مشمول تسهیلات این بند نشده و لازم است قبل از ثبت نام در مقطع تحصیلی جدید با صندوق های رفاه دانشجویان تسویه حساب نمایند.

شرایط تحصیل مجدد کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل مجدد کارشناسی ارشد به شرح زیر است :

تا سال ۹۷ شاهد بندی در شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بودیم که به موجب آن فارغ التحصیلان دوره روزانه کارشناسی ارشد در صورت قبولی مجدد در این دوره ملزم به پرداخت شهریه ای معادل شهریه شبانه بودند. به دنبال اعتراضات متقاضیان، دیوان عدالت اداری به بررسی این موضوع پرداخت و با صدور رای دیوان، شرط مذکور از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون حذف شد.

بر این اساس، آن دسته از داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد بوده و قصد شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، در صورت قبولی دوباره در دوره روزانه می توانند از امکانات دولتی استفاده نموده و از آموزش رایگان برخوردار شوند و مستلزم پرداخت شهریه کارشناسی ارشد نمی باشند.

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری نیز در صورت تمایل به ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۲ باید تا پایان مهلت ثبت نام انصراف قطعی دهند. (ذکر این نکته ضروری است که پذیرفته شدگان دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد سال گذشته تنها در صورت ارسال درخواست رفع محرومیت به سازمان سنجش و تایید آن مجاز به ثبت نام خواهند بود).

شرایط نظام وظیفه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط نظام وظیفه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • دارندگان کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارندگان کارت معافیت دائم هوشمند
  • متولدین سال ۱۳۵۴ و قبل از آن به شرط عدم تغییر سن
  • فارغ التحصیل مقطع کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی) دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت که زمان پذیرش وی قبل از تاریخ اعزام به خدمت مندرج در برگ اعزام باشد
  • دانشجوی سال آخر کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شود
  • داوطلبی که در سنوات مجاز تحصیلی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و از زمان فراغت از تحصیل تا زمان پذیرش و شروع به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشد
  • کارکنان متعهد خدمت در وزارتخانه ها و سازمان ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی برای ادامه تحصیل
  • کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان برای ادامه تحصیل
  • طلاب علوم دینی دارای مدرک کارشناسی که موفق به دریافت معافیت تحصیلی از حوزه های علمیه معتبر شده اند.
  • مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت
  • سربازان در حال خدمت که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بوده و فاقد غیبت قبل از اعزام می باشند
  • دانشجویان انصرافی دانشگاه ها که در سقف مجاز سنوات تحصیلی انصراف داده و از زمان انصراف تا پذیرش آن ها بیش از یک سال سپری نشده باشد، مشروط بر این که از تاریخ ۲۲/۸/۱۳۹۰ به بعد از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را در سایت خود منتشر کرده و داوطلبان را از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطلع می کند. متقاضیان می بایست در این بازه زمانی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق آن نسبت به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود اقدام نمایند.

مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ آذر ماه سال جاری می باشد.

کلیه قوانین، ضوابط و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در این دفترچه درج شده و داوطلبان پس از مطالعه تمامی بندهای آن می توانند یک رشته امتحانی اصلی و یک رشته شناور را از لیست رشته های کارشناسی ارشد انتخاب کرده و بر اساس آن فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و در نهایت فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل کنند.

برای مطالعه صفر تا صد جزییات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ روی لینک زیر کلیک کنید :

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

امیدواریم مطالب فوق اطلاعات لازم و کافی را درباره رشته شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار داده باشد.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top