کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

کنکور کارشناسی ارشد 1402

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد که قصد تحصیل در رشته محل های کنکور کارشناسی ارشد را دارند؛ می توانند در صورت واجد شرایط ثبت نام، در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت نموده و پس از تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور ارشد در زمان مقرر برگزاری این آزمون در محل برگزاری حاضر شوند.

با توجه به اینکه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در چند سال اخیر با یکدیگر ادغام شده؛ کلیه متقاضیان می بایست در یک آزمون جامع و هماهنگ شرکت نموده تا بتوانند در رشته محل های ارشد موردعلاقه خود ادامه تحصیل دهند.
به همین منظور تمامی علاقمندان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می توانند جهت ثبت نام در این آزمون به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام خود اقدام نمایند.

مرجع برگزار کننده آزمون کارشناسی ارشد همانند کنکور کارشناسی سازمان سنجش و آموزش کشور است.

در ادامه همراه ما باشید تا با صفر تا صد جزییات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ آشنا شوید.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سازمان سنجش طبق روال سالیان گذشته جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را در سایت خود منتشر کرده و داوطلبان را از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطلع می کند. متقاضیان می بایست در این بازه زمانی به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق آن نسبت به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود اقدام نمایند.

مهلت ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ آذر ماه سال جاری می باشد.

کلیه قوانین، ضوابط و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در این دفترچه درج شده و داوطلبان پس از مطالعه تمامی بندهای آن می توانند یک رشته امتحانی اصلی و یک رشته شناور را از لیست رشته های کارشناسی ارشد انتخاب کرده و بر اساس آن فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و در نهایت فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل کنند.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

دارندگان مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) یا دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می شوند مجاز به ثبت نام در این آزمون بوده و می توانند تاریخ اخذ مدرک برای ثبت نام کنکور ارشد را به طور صحیح تا ۳۱ شهریور ماه وارد نمایند.

نکته : مدارک مذکور می بایست مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره روزانهدر صورت تمایل به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می بایست تا پایان مهلت ثبت نام از تحصیل انصراف قطعی دهند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص نموده و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام نداشته باشند. 

پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی، مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هستند.
در واقع محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر اساس رای دیوان عدالت اداری، لغو شده است.

نکته ۲ : پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه های شبانه یا نوبت دوم، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف می توانند با رعایت شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه ارشد در این آزمون شرکت نمایند. 

معدل دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۸۶ به بعد فارغ التحصیل شده اند نمی بایست کم تر از ۱۲ باشد.

قوانین جدید ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای مدرک تحصیلی معادل

افرادی که دارای مدرک معادل هستند، اگر شرایط اختصاصی ذکر شده در دفترچه آزمون را داشته باشند، می توانند ثبت نام نمایند.
متقاضیان ثبت نام ارشد که دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان را دارند و در سال های ۷۷ الی ۸۱ وارد این دوره شده باشند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

داوطلبین علاقه مند به ثبت نام ارشد که دارای مدرک استخدامی و یا معادل دارند باید از دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نامه تائیدیه دریافت نمایند.

افراد متقاضی شرکت در آزمون که فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر خارجی می باشند، می توانند با مدرک معادل خود در این کنکور ثبت نام نمایند و اگر هشتاد درصد از نمره قبولی را به دست آورند عنوان معادل از مدرک آن ها حذف می شود.

قوانین جدید ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای  شاغلین

تمامی افراد شاغل علاقه مند در آزمون کارشناسی ارشد بر اساس قوانین جدید باید موافقت نامه کتبی و بی قید و شرط را از محل خدمت خود بگیرند.
این قوانین برای تمامی دبیرها، شاغلین وزارتخانه ها و سازمان ها و همچنین نهاد های دولتی صدق میکند.

قوانین جدید ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای اتباع خارجی 

اتباع غیر ایرانی طبق قوانین کنکور ۱۴۰۲، اگر مقیم قانونی ایران باشند و شرایط ثبت نام را دارا باشند می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.
اگر مقیم قانونی ایران نباشند، باید مدارک اقامتی خودشان اعمم از دفترچه پناهندگی سیاسی یا گذرنامه با اعتبار حداقل ۵ ماهه داشته باشند تا مجاز به ثبت نام در آزمون ارشد بشوند.

اتباع غیر ایرانی بر اساس قوانین کنکور تنها یک بار مجاز به تحصیل در هر مقطع تحصیلی می باشند و افراد نمیتوانند پس از فارغ التحصیلی، مجدد در همان مقطع تحصیل نمایند.

قوانین جدید ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای تحصیل مجدد

بر اساس قوانین جدید اگر فردی برای بار دوم در مقطع کارشناسی ارشد روزانه بول بشود، دیگر نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد، در صورتی که در سال های پیش باید هزینه پرداخت میشد.
البته لازم به ذکر است که افرادی متقاضی در ثبت نام مجدد نباید محرومیت یا منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

قوانین جدید ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای استفاده از سهمیه 

داوطلبین کنکور ارشد در صورت داشتن سهمیه می توانند از آن استفاده نمایند. بر اساس قوانین ۱۴۰۲ سهمیه ایثارگران به دو دسته ۵ درصدی و ۲۵ درصدی تقسیم شده و سهیمه رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور در جبهه دارای سهمیه ۵ درصدی می باشند.

سهمیه ایثارگران ۵ درصدی برای جانبازان ۲۵ درصدی و خانواده آنها بوده و سهمیه ۲۵ درصدی متعلق به جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده آنها می باشد.

علاوه بر این دو سهمیه سهمیه استعداد های درخشان نیز مطرح است که مربوط به دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی می باشد.
افراد برتر دانشگاه کارشناسی می توانند بدون شرکت در کنکور در یکی از دانشگاه های پذیرنده استعداد درخشان ارشد ثبت نام نمایند و همچنین بر اساس قوانین ۱۰ درصد ظرفیت دانشگاه ها به صورت مازاد متعلق به این سهمیه می باشد.

قوانین جدید ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای نظام وظیفه

داوطلبین علاقه مند آقا در صورتی می توانند در این دوره آزمون ثبت نام نمایند که وضعیت نظام وظیفه آنها مشخص باشد.
به این صورت که یا کارت پایان خدمت دائمی داشته باشند یا کارت معافیت دائمی داشته باشند.
بر اساس قوانین ثبت نام در کنکور اگر افرادی دارای سن عدم اعزام باشند می توانند در آزمون ارشد ثبت نام نمایند. این سن از متولدین ۱۳۵۴ با پایین است.

همچنین داوطلب علاقه مند به ارشد که دارای مدرک کارشناسی می باشد، در صورت نداشتن غیبت، میتواند در آزمون ثبت نام نماید.
داوطلبانی که دارای برگ معافیت موقت و بدون غیبت باشند می توانند در  آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند.

داوطلبانی که در سنوات مجاز در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند  و در برگ آماده به خدمت سربازی(بدون غیبت) آن ها، زمان پذیرششان قبل از تاریخ اعزام به خدمت آن ها درج شده باشد، مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد خواهد بود.
افراد متقاضی آزمون که طلاب علوم دینی هستند اگر دارای معافیت تحصیلی از حوزه‌های علمیه باشند، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد، ثبت نام نمایند.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org
  • دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و مطالعه بخش های مختلف آن
  • تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام 
  • پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال اعتباری
  • مراجعه به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲
  • تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام
  • دریافت کد رهگیری

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سال گذشته زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد؛ اما امسال بر اساس برنامه زمانی مشخص شده برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شاهد برگزاری این آزمون در نوبت صبح ۱۱ اسفند و نیز نوبت صبح و عصر ۱۲ اسفند ماه خواهیم بود.

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

با توجه به ادغام ثبت نام کارشناسی ارشد و ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد یک کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد منتشر می شود.

داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد هستند، می بایست پس از ثبت نام، منتظر اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد باشند. این کارت معمولا در بازه زمانی اردیبهشت ماه از طریق سایت سنجش منتشر می شد، اما امسال با توجه به تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد، شاهد انتشار آن در اسفند ماه خواهیم بود.

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز آماده حضور شما خواهد بود
  • برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نفرمایید
  • از تردد بی ­مورد در محل آزمون جدا خودداری نمایید
  • هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید
  • همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌ باشد
  • برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید
  • از تماس دست­ ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری نمایند
  • هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید)
  • ۹در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید
  • به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی – بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل نمایید
  • سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظير صندلی ­ها، دستگيره درب­­ ها و شیرآلات سرويس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

در حال حاضر اطلاعیه ای از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در سال جاری منتشر نشده، اما با توجه به اینکه نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته در ۲۹ خرداد ماه منتشر شد، پیش بینی می شود داوطلبان در این بازه زمانی می توانند جواب اولیه خود را مشاهده کنند تا فرصت داشته باشند برای انتخاب رشته ارشد رشته خود اقدام نمایند.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • ابتدا به سایت ارشد سازمان سنجش مراجعه کرده و سپس بر روی گزینه «کارشناسی ارشد» که در سمت راست صفحه می باشد، کلیک کنید
  • در این بخش بر روی گزینه «سامانه اعلام نتایج کنکور ارشد» کلیک کنید
  • در این بخش بر روی گزینه «ورود به سیستم» کنید
  • یکی از روش های ورود به پرتال سازمان سنجش را انتخاب کرده و گزینه «ورود به سیستم» را کلیک کنید. در صورت فراموشی کدهای خود می توانید به سیستم پاسخگویی سنجش درخواست فرستاده و مجددا کدهای خود را دریافت نمایید
  • صفحه پیش روی شما، صفحه میز کار کنکور ارشد می باشد. بر روی «مشاهده کارنامه اولیه» که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور نیز پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان، نتایج انتخاب رشته ارشد را در سایت خود منتشر می کند. با توجه به اینکه نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد در سال گذشته ۷ شهریور ماه اعلام شد، پیش بینی می شود در سال جاری هم شاهد اعلام نتایج نهایی در این تاریخ باشیم. پس از آن داوطلبان پذیرفته شده می توانند به سایت دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را طی نمایند.

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به شرح زیر است :

  • برای مشاهده نتایج کنکور ارشد ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و پس از ورود به بخش کارشناسی ارشد، گزینه «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد» را کلیک کنید
  • بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کرده تا صفحه اصلی برای شما نمایش داده شود
  • اطلاعات کنکور ارشد خود را بر اساس یکی از روش های زیر وارد نموده و گزینه «ورود به سیستم» را کلیک کنید (بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی یا بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام) 
  • از بین گزینه های موجود در صفحه جدید، بر روی گزینه «مشاهده نتایج نهایی ارشد» کلیک کرده تا نام رشته و دانشگاه محل قبولی کنکور کارشناسی ارشد نمایش داده شود

امیدواریم مطالب فوق اطلاعات لازم و کافی را درباره رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار داده باشد.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

تخفیف در کلاسینو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top