کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

علی‌رغم ابطال شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، در دفترچه ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۳، سقف سنی برای معلم شدن در نظر گرفته شده و این بار حداکثر ۲۲ سال سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، طی ۱۰ سال گذشته سن جذب دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به فراخور سال‌های مختلف متفاوت بوده است، کما اینکه در کنکور سال ۹۱ حداکثر سن پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها ۲۴ سال تمام تعیین اما از سال بعد از آن یعنی از کنکور سال ۹۲ تا ۹۵ حداکثر سن برای ورود به این دانشگاه‌ها ۲۲ سال تمام عنوان شد.

در کنکور سال ۹۶ اما اتفاقی غیر منتظره رخ داد؛ در دفترچه شماره یک یعنی دفترچه ثبت نام کنکور سال۹۶ حداکثر سن ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان به ۲۰ سال تمام تقلیل داده شد اما این محدوده سنی بعد از برگزاری کنکور ۹۶ و اعلام نتایج اولیه، در دفترچه شماره دو یا دفترچه انتخاب رشته به حداکثر ۲۲ سال تمام اصلاح شد. شاید دلیل این اصلاح اعتراض، داوطلبان کنکوری بالای ۲۰ سال و متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بود.

با این حال این بالا و پایین شدن سن به همین جا ختم نمی‌شود و پس از آن تقریبا یک سال در میان یا دو سال در میان محدوده سنی برای ورود به دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان بین ۲۲ و ۲۴ سال در رفت و برگشت بوده است.

در کنکور سال‌های ۹۷ و ۹۸ حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ۲۲ سال تمام، در کنکور سال ۹۹ حداکثر سن ۲۴ سال تمام و در کنکور سال ۱۴۰۰ حداکثر سن ۲۲ سال تمام تعیین شد.

گرچه در کنکور سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز حداکثر سن ورود به دو دانشگاه یاد شده ۲۴ سال تمام عنوان شد اما طبق تصویب هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۳ حداکثر ۲۲ سال تمام برای داوطلبان ورود به دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان تعیین شده است.

برای پیگیری اخبار کنکور و آزمون های استخدامی از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

کانال تلگرام کنکور اینفو :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top