کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
زمان برگزاری آزمون وکالت 1401

زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱

به گزارش اختبار، نشست هیات عمومی اسکودا در روزهای دوم و سوم آذرماه (چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته) برگزار شد اما هنوز مصوبات آن منتشر نشده است. با این‌حال شواهد از این نکته حکایت دارد که بحثی درباره کارآموزان وکالت و نیز آزمون سال جاری کانون‌های وکلا به میان نیامده است.

در همین راستا فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز به اختبار گفت: علیرغم اینکه در این لحظه، وظیفه‌ای مهم‌تر از «تعیین تاریخ آزمون وکالت ۱۴۰۱» و همچنین «تعدیل وظایف کارآموزیِ» خودنوشتۀ کانون‌ها مقرر در آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری برای اسکودا نمی‌شناسم در فهرست برنامه‌های دوروزه هیئت عمومی اسکودا در بابلسر مازندران حرفی از این موضوعات در میان نبود.

او با انتقاد از عملکرد این نشست افزود: اسکودا در تلاش برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی… به‌جای تمرکز بر اصلاح موادِ کمتر محلِ‌مناقشۀ مربوط به تعدیل وظائف کارآموزی، تمرکز خود را بر مواد بیشتر محل‌مناقشه با قوه قضائیه گذاشته است که طبیعتاً همانند قبل، آورده جدیدی برای ارائه نداشت. منطبق با برنامه‌های اعلامی نیز خبری از تعیین زمان آزمون وکالت در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری نبود.

گفتنی‌ست بر اساس قانون کانون‌های وکلای دادگستری مکلف هستند هر سال یک بار آزمون وکالت را برگزار کنند. با توجه به اینکه آزمون سال ۱۴۰۰ پس از دو بار تعویق به سال ۱۴۰۱ موکول شد، مسئولان کانون‌ها به داوطلبان این اطمینان خاطر را دادند که در سال ۱۴۰۱ دو آزمون وکالت برگزار خواهد شد. از جمله نایب‌رئیس اسکودا در خردادماه سال جاری در یک لایو اینستاگرامی گفت: «ما قطعا امسال دو آزمون خواهیم داشت یکی در ۳۰ تیر و آزمون دوم در نیمه دوم که آزمون دوم قطعا در نیمه دوم برگز ار خواهد شد.»

کیانی همچنین در مردادماه ۱۴۰۱ از تصمیم شورای اجرایی اسکودا برای برگزاری آزمون در زمستان خبر داد اما از آن زمان تاکنون جزییات دیگری به داوطلبان اعلام نشده است.

برای پیگیری اخبار کنکور از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top