کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور

اعطای بورس تحصیلی به رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با هدف شناسایی، تجلیل و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور و رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی در روز دوشنبه  ۲۴ بهمن ماه با حضور وزیر علوم در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

دکتر هاشم داداش‌پور در نشست خبری ” اولین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی”ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان متولی امور دانشجویان کل کشور است که وظایف متعددی در این زمینه بر عهده دارد. رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های اجتماعی، پزوهشی، فرهنکی و آموزشی از وطایف سازمان امور دانشجویان است.

دکتر داداش‌پور ادامه داد: در راستای تحول امور دانشجویان، دوره “ضیافت ایثار” را در تابستان سال گذشته برگزار کردیم و قصد داریم که این جشنواره را در سه سطح ملی، منطقه‌ای و دانشگاهی ادامه دهیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها محدود به جشنواره ضیافت ایثار نمی‌شود، اظهار کرد: علاوه بر جشنواره “ضیافت ایثار” دومین جشنواره‌ای که برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار کردیم، جشنواره قرآنی و فرهنگی بود و سومین جشنواره نیز “جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی” است. نام‌گذاری جشنواره ملی به نام شهید سلیمانی در راستای بزرگدآشت این مرد بزرگ جهان اسلام است.

دکتر داداش‌پور درباره جزئیات جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی گفت: تلاش می‌کنیم که بهترین و مستعدترین افراد از میان دانشجویان شاهد و ایثارگر را شناسایی کنیم. اگر بخواهیم با برگزاری این جشنواره در میان این افراد انگیزه ایجاد کنیم،باید الزاماتی را رعایت کنیم. هدف از برگزاری  این جشنواره، شناسایی افراد مستعد، تجلیل از آنها و اعطای کمک هزینه تحصیلی به این دانشجویان است.

وی ادامه داد: اگر دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌خواهند از این کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند، باید مشمول شرایط درنظر گرفته شده باشند. این جایزه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری درنظر گرفته شده است.

دکتر داداش‌پور درباره شرایط اعلام شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی خاطرنشان کرد: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی، فنی‌مهندسی و علوم‌انسانی باید رتبه زیر ۵۰۰ را در کنکور کسب کرده باشند؛ همچنین داوطلبان ۲ گروه آزمایشی دیگر یعنی هنر و زبان‌های خارجی باید رتبه زیر ۳۰۰ را کسب کرده باشند و این رتبه‌ها بدون درنطر گرفتن سهمیه کسب شده باشد. 

وی درباره شرایط پرداخت این کمک هزینه به دانشجویان شاهد و ایثارگر مقطع کارشناسی‌ارشد گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بتوانند رتبه ۱ تا ۵ کدرشته انتخابی خود را به دست بیاورند. همچنین دانشجویان مقطع دکتری باید بتوانند رتبه ۱ تا ۳ را کسب کنند.

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه شرایط دانشجویان شاهد و ایثارگر، محدود به کسب رتبه در آزمون وروی نمی‌شود، گفت: شرایط سختگیرانه‌ای برای تمام مقاطع تحصیلی درنظر گرفته‌ایم. از جمله اینکه اگر دانشجویان شاهد و ایثارگر بخواهند پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی آنها در نیمسال دوم سال تحصیلی ادامه داشته باشد، باید جزو ۲۰ درصد اول کلاس باشند. دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد نیز باید جزو ۱۰ درصد برتر باشند. دانشجوی ارشد دکتری نیز باید رتبه اول در کلاس را کسب کند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه شرایط برای دانشجویان مقطع دکتری فقط محدود به کسب رتبه نخست در کلاس نیست، تصریح کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر مقطع دکتری باید تا پایان ترم سوم بتوانند آزمون جامع خود را سپری کنند و موضوع طرح خود را تا پایان اسفندماه سال دوم تحصیل خود ارائه دهند. 

وی در پاسخ به پرسش ایسنا “آیا تمام رشته‌های تحصیلی مشمول دریافت این جایزه می‌شوند و چه تعداد دانشجو از این جایزه برخوردار هستند؟” گفت: این جایزه برای تمام رشته‌های تحصیلی است و رشته هدف‌داری وجود ندارد. ۱۹ دانشجو در مقاطع تحصیلی مشمول دریافت این جایزه شده‌اند. ۱۰ دانشجوی رشته‌های فنی‌مهندسی، ۵ دانشجوی رشته‌های علوم‌انسانی، ۲ دانشجوی هنر و ۲ دانشجو از سایر رشته‌ها، دریافت‌کنندگان این جایزه را تشکیل می‌دهند.

وی درباره جامعه آماری برندگان جایزه ملی سردار شهید سلیمانی ادامه داد: ۱۰ نفر از ۱۹ نفری که مشمول دریافت این جایزه شده‌اند، زن هستند. همچنین ۹ نفر دیگر را مردان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره مبلغ کمک‌هزینه تحصیلی به برگزیدگان این جایزه گفت: مبلغ کمک‌هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی، ۶ میلیون تومان است. دانشجویان کارشناسی ارشد مبلغ ۷ میلیون تومان و برای مقطع دکتری ۸ میلیون دریافت می‌کنند. 

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا ” آیا جامعه هدف این جایزه تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند” اظهار کرد: خانواده شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به شرط دارا بودن شرایط، مشمول دریافت این جایزه می‌شوند. این جایزه فقط در راستای آموزش است و مشمول خدمات رفاهی نمی‌شود. 

برای پیگیری اخبار کنکور و آزمون ها از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top