کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ضرورت شتاب‌بخشی به موضوعات مربوط به جوانی جمعیت در برنامه درسی

ضرورت شتاب‌ بخشی به موضوعات مربوط به جوانی جمعیت در برنامه درسی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای عمل به اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،  قانون حمایت از خانواده، تحت عنوان «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در مجلس به تصویب رسید.

برای راهبری، برنامه‌ریزی، ارزیابی کلان و نظارت بر اجرای این قانون با رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد ملی جمعیت به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود و وزرای کشور، بهداشت، علوم، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رؤسای سازمان‌های صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه و بودجه کشور، تبلیغات اسلامی، پزشکی قانونی کشور، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یا دستگاه مرتبط، مدیر حوزه‌های علمیه، دادستان کل کشور، رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر،  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این ستاد عضویت دارند.

به دنبال این موضوع، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، این قانون را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. در این قانون صراحتاً اشاره شده است که تربیت و آموزش مهارت‌های مربوط به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، رشد شخصیت فردی و اجتماعی، مهارت‌های فردی، ترویج فرهنگ ارزشمندی ازدواج، خانواده و فرزندآوری و مسئولیت‌پذیری برای تشکیل و تعالی خانواده با لحاظ اصول یادگیری مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و … مورد توجه قرار گیرد.

به دنبال این موضوع یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مورد باتوجه به تاکید ویژه‌ای که به اجرایی‌سازی این قانون شده است، اظهار کرد: توجه به جوانی جمعیت و فرزندپروری را در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در برنامه درسی و محتوای آموزشی این موضوع را مورد توجه داریم به این ترتیب که  بخشی از آن را در کتاب درسی و بخشی را در برنامه‌های آموزشی لحاظ کردیم که در کتاب درسی این موارد می‌تواند در متن اصلی، پرسش‌ها یا پروژه‌های دانش‌آموزی گنجانده شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی هم به انجمن اولیا و مربیان مربوط می‌شود و در آموزش‌های این بخش مورد توجه قرار دادیم همچنین در بخش حوزه معاونت پرورشی اقداماتی در دستور کار است تا درباره مفاهیم مربوط به جوانی جمعیت فرهنگ‌سازی شود.

نوری در پاسخ به این پرسش که وضعیت فعلی توجه به این آموزه‌ها  را در برنامه و محتوای درسی چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: اکنون آموزه‌ها در کتاب‌های درسی و برنامه آموزش خانواده وجود دارد اما باید مطالب را با شتاب بیشتری در تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان دنبال کنیم.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top