کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1401

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بر اساس کنکور ۱۴۰۱ اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، مصوبه جلسه ۸۳۳ مورخ ۲۷ آبان سال ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همانند سنوات قبل در صورت دریافت مجوز‌های قانونی از مراجع ذی صلاح وزارت آموزش و پرورش به صورت محدود و با رعایت تبصره‌های ذیل ماده واحده جذب، انجام می شود.

شرایط و ضوابط اختصاصی تکمیلی به انضمام ظرفیت پذیرش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) درج و به اطلاع متقاضیان ذی ربط رسانده خواهد شد.

متقاضیان میبایست موارد ذیل را در اعلام علاقه مندی خود به این رشته ها، مد نظر قرار دهند. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد مزبور و همچنین شرایط و ضوابطی که متعاقبا در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) درج خواهد شد، به عهده متقاضی است.

دارا بودن حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه مربوط جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط و داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ضروری است.

داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم) الزامی است.

بومی بودن متقاضی بر اساس مالک‌های تعیین شده در دفترچه شماره (۲) آزمون

برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی

موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی

معرفی متقاضی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی، اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی نمی‌شود.

چنانچه صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی افراد معرفی شده مورد تائید آموزش و پرورش قرار گیرد، سازمان سنجش آموزش کشور با در نظر گرفتن اولویت‌های انتخابی متقاضی، نسبت به گزینش علمی نهایی آنان بر اساس تراز نمرات علمی (کنکور) در زیرگروه مربوط اقدام می کند.

مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (۲) از سوی همه متقاضیان و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی (متقاضیان مرد) در مراحل مختلف آزمون مزبور، به عهده متقاضیان خواهد بود.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top