کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

حذف کنکور کاغذی از سال 1403

حذف کنکور کاغذی از سال ۱۴۰۳

ئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حذف آزمون کاغذی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون موثر باشد.

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور به همراه دکتر احسان جمالی معاون فنی و آماری این سازمان در سفر به مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در دیداری با دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج و مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی درخصوص برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲، به منظور اعلام نقطه نظرات جدید در ارتباط با کنکور گفتگو کردند.

پورعباس در یاسوج از حذف همه دروس عمومی از کنکور خبر داد و افزود: در کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ امسال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد خود آزمون موثر است.

وی گفت: امسال کنکور به صورت دو مرحله در دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از حذف آزمون کاغذی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون موثر باشد.

وی بیان کرد: در آزمون سراسری کنکور امسال، ۶۰ درصد داوطلبان خانم‌ها و۴۰ درصد آن‌ها آقایان هستند.

دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت؛ در ارتباط با کنکور ۱۴۰۲ دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور لطف کردند و به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند که اولین سفر استانی کنکور ۱۴۰۲ است.

کرمی با اشاره به برنامه‌های نشست رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: دکتر پورعباس ریاست محترم سازمان سنجش و آموزش کشور، در ابتدای حضور در استان نشستی با حوزه امنیتی استانداری استان داشتند و این جلسه نیز دومین نشست سفر وی است که در خدمت دوستان عزیز و همکاران گرامی در اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه گفت؛ انشالله این سفر که سفری پربار هست پربارتر هم خواهد شد و موارد مرتبط با آزمون‌های سازمان سنجش، خصوصا کنکور سراسری ۱۴۰۲ را رعایت کنیم و همه تلاش کنیم که کنکور خیلی خوبی در سطح استان برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در کنکور امسال بیش از ۱۷ هزار نفر از این استان نام نویسی کرده‌اند، گفت: از این تعداد، بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی،۷۲۴ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۶ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۳۵۸ نفر در رشته هنر و ۴۶۸ نفر در رشته زبان هستند.

برای پیگیری اخبار کنکور از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

تخفیف در کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top