کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت آغاز شد

ثبت نام آزمون زبان وزارت بهداشت آغاز شد

ثبت‌نام آخرین آزمون زبان وزارت بهداشت در سال جاری از امروز یکشنبه ۲ بهمن آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۱۹ این ماه ادامه دارد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ های انجام شده، کارت ورود به جلسه آزمون زبان وزارت بهداشت (MHLE) روز سه‌ شنبه ۲۵ بهمن منتشر می‌شود.

بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سرتاسر جهان، برای پذیرش داوطلبان به تحصیل در رشته های مختلف، در صورتی که زبان تدریس در آن دانشگاه ها، زبان انگلیسی باشد، معیاری را برای بررسی سطح زبان داوطلبان (English language proficiency) در نظر می گیرند تا مهارت داوطلبان را برای تحصیل در رشته هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شود را ارزیابی کنند.

آزمون زبان وزارت بهداشت (MHLE) برای سنجش سطح زبان و مهارت زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی و پیرا پزشکی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور برگزار می شود. یعنی اگر قصد شرکت در مقطع دکترای تخصصی پزشکی را دارید، بایستی خود را برای شرکت در این آزمون و کسب حداقل نمره اعلامی آماده کنید.

گفتنی است، شاخه های زیر گروه علوم پزشکی نیز می بایست نمره قبولی در این آزمون را جهت شرکت در دوره دکترای تخصصی در اختیار داشته باشند. مدارک کسب شده در این آزمون، معمولا در هنگام مصاحبه دکترا و یا پیش از برگزاری آزمون جامع دکترا، توسط کلیه دانشگاه های علوم پزشکی قابل پذیرش بوده و اعتبار دارد.

اگر قصد دارید تا از بورسیه های رسمی دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور استفاده کنید، اخذ این مدرک زبان الزامی خواهد بود. اعتبار مدرک اخذ شده ۲ سال است و شما بایستی از زمان اعتبار آن برای قبولی یا شرکت در آزمون تخصصی دکترا پزشکی استفاده کنید.

آخرین آزمون زبان وزارت بهداشت MHLE در سال ۱۴۰۱، روز پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و نتایج نهایی ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون یعنی ۷ اسفند ماه به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.

برای پیگیری اخبار کنکور و آزمون ها از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

تخفیف در کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top