کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

تغیرات دفترچه سوالات کنکور 1401

تغییرات دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش در یک نشست خبری، از تحولات اساسی کنکور خبر داد که یکی از مهم ترین آن ها هوشمند شدن دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۱ و محتوایی شدن آن ها است.

تغییرات دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۱

آقای پور عباس، رئیس سازمان سنجش با تاکید بر تحول اساسی در کنکور سال ۱۴۰۱ گفت: اولین تحول در این آزمون دفترچه‌ های سؤال و پاسخ است.

دفترچه‌ های سوالات کنکور ۱۴۰۱ سه برابر خواهند شد، ضمن اینکه مدت زمانی که این دفترچه‌ ها در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت بین ۷۰ یا حداکثر ۸۰ دقیقه خواهد بود و داوطلب طی این مدت باید به سؤالات پاسخ دهد. به دنبال کاهش زمان پاسخگویی به سوالات کنکور ۱۴۰۱، تعداد سوالات کنکور ۱۴۰۱ نیز کاهش خواهد یافت.

ایشان به شخصی‌‌ سازی دفترچه‌ های کنکور ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: این دفترچه‌ ها بسیار متفاوت از دفترچه‌های کنکورهای قبل خواهند بود. کیفیت چاپ پاسخنامه‌ ها ارتقا می‌یابد و برای هر درس یک ستون پاسخنامه در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه آقای پور عباس از تغییر پاسخنامه سوالات کنکور ۱۴۰۱ نیز خبر داد.

بر اساس گفته های ایشان در نشست خبری، یک پاسخنامه برای دروس عمومی و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی به داوطلبان ارائه می شود.

محتوایی شدن سوالات کنکور ۱۴۰۱

دومین تغییر اساسی که توسط رئیس سازمان سنجش اعلام شد، محتوایی شدن سوالات کنکور ۱۴۰۱ می باشد.

محتوایی شدن سوالات کنکور به معنای طرح سوالات کنکور از محتوای کتاب های درسی است و آقای پور عباس این اطمینان را به داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ دادند که کنکور ۱۴۰۱ برخلاف کنکور ۱۴۰۰ که سوالات خارج از کتاب بسیار زیادی داشت، در چارچوب و قالب محتوای کتاب های درسی طراحی خواهد شد.

با شنیدن این خبر بسیاری از دانش آموزان تصور کردند سوالات به صورت تشریحی است و دیگر به صورت تستی نخواهد بود، در حالیکه محتوایی بودن سوالات کنکور ۱۴۰۱ یعنی سوالات کنکور ۱۴۰۱ یقینا در چارچوب محتوای کتاب درسی ارائه خواهد شد.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top