کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

شرایط نقل و انتقال دانشگاه آزاد

شرایط نقل و انتقال دانشگاه آزاد

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه آزاد، داشتن شعب متعدد این مرکز آموزش عالی در سراسر کشور است. با اطمینان می توانیم بگوییم که امروزه دانشگاه آزاد در تمام شهرستان ها و مراکز استان ها شعبه دارد. فرض کنید به هر دلیلی ترم بعدی را باید در شهری دیگر بگذرانید و نگران وقفه در روند تحصیلی خود هستند؛ این موضوع مخصوصا برای داوطلبان پسر که به دلیل نظام وظیفه باید در سنوات مشخص شده درس خود را به اتمام برسانند پررنگ تر می شود. در این مقاله شرایط کامل نقل و انتقال دانشگاه آزاد را توضیح می دهیم.

طبق روال هرساله دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند فقط یک مرتبه برای ثبت درخواست خود مبنی بر انتقالی یا میهمانی به دانشگاه های دیگر اقدام نمایند که این ثبت نام از طریق سایت منادا دانشگاه آزاد به نشانی monada.iau.ir انجام می شود. ضمنا واحد‌های دانشگاهی مبدا و مقصد باید روند اجرایی پاسخگویی را پس از دریافت درخواست دانشجو از طریق سامانه، حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت انجام دهند. این نکته را فراموش نکنید که به دلیل محدودیت ظرفیت میهمانی و انتقال، اولویت با دانشجویانی خواهد بود که در روزهای ابتدایی ثبت نام، درخواست خود را ثبت کرده اند، بنابراین بهتر است که متقاضیان فرآیند ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ خود را به تعویق نیندازند.

زمان نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

تمامی مراحل ثبت و پیگیری درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه monada.iau.ac.ir انجام می شود. سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در طول سال باز و در دسترس می باشد اما ثبت درخواست نقل و انتقالات و مهمانی تنها ۲ بار در سال در فراهم می باشد.

معمولا برای انجام هر دوره از نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، زمان دقیق آغاز و اتمام ثبت درخواست های دانشجویان از سوی دانشگاه آزاد تعیین شده و از طریق سامانه منادا به دانشجویان این دانشگاه ابلاغ می شود.

نیمسال تحصیلیزمان ثبت درخواستزمان تمدید ثبت نام
نیمسال اول 1401 – 1402از ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
نیمسال دوم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲اواسط آذر ۱۴۰۱

متقاضیان نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به منظور تسریع در روند ثبت نام خود باید مدارک شناسایی و تحصیلی خود را پیش از آغاز فرایند ثبت درخواست آماده کرده و در موعد مقرر مدارک مذکور را در سامانه منادا بارگذاری نمایند. برای اطلاع از مدارک مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

شرایط عمومی نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشجویان دانشگاه آزاد پیش از بررسی شرایط اختصاصی و مفاد در نظر گرفته شده برای مهمانی و نقل و انتقالی در شیوه نامه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد، ابتدا باید شرایط عمومی ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد را در سایت monada.iau.ac.ir بررسی نمایند. شرایط عمومی ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد عبارتند از:

نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه

گذراندن حداقل یک نیمسال در واحد مبدا (به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش)

امکان انتقالی صرفا برای پذیرفته شدگان با آزمون دانشگاه ازاد وجود دارد.

انتقالی و میهمانی دانشجویان دوره های خودگردان فقط به واحدهای مجری دوره های خودگردان امکان پذیر است.

امکان انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته، گرایش و سال قبولی در واحد مقصد وجود دارد.

ممنوعیت انتقالی در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل

در صورت داشتن مجوز میهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان پذیر است.

انتقالی و میهمانی در مقطع دکتری تخصصی تنها در موارد خاص امکان پذیر می باشد.

امکان انتقالی مجدد در هر مقطع تحصیلی تنها در صورت وجود شرایط خاص امکان پذیر است.

ممنوعیت انتقالی و میهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن) به سایر واحدها

امکان انجام انتقالی و میهمانی از واحدهای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی وجود دارد.

ممنوعیت نقل و انتقالی و میهمانی از واحدهای برون مرزی به سایر واحدهای دانشگاهی در داخل کشور

ممنوعیت انتقالی و میهمانی دانشجویان پژوهش محور

ممنوعیت انتقالی و میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمتشان

درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی می باشد.

انتقال رشته های پزشکی از خارج کشور به دانشگاه آزاد از طریق شرکت در آزمون ورودی که توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برگزار می شود، ممکن است.

شرایط اختصاصی ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد

افرادی که می خواهند برای ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد شرکت کنند می بایست پس از دارابودن شرایط عمومی بر اساس یکی از ماده و تبصره های موجود در مقررات نقل و انتقال و درخواست میهمانی دانشگاه های آزاد اقدام نمایند. همچنین این افراد باید دارای یک یا چند مورد از شرایط اختصاصی نیز باشد تا بتوانند در سامانه منادا ثبت نام کنند. در ادامه این شرایط انتقالی دانشگاه آزاد به صورت اختصاصی را بررسی می کنیم.

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بر اساس ازدواج و متارکه

 چنانچه دانشجویی بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد ازدواج کرده باشد می تواند مدارک لازم را ارائه دهد و برای انتقالی یا مهمانی به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد محل سکونت یا اشتغال همسر خود اقدام نماید.
چنانچه دانشجوی متاهل خانم بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد از همسر خود جدا شود می تواند به شهر محل سکونت خانواده اش درخواست انتقالی و میهمانی دهد.
دانشجویان خانم دارای فرزند در سال اول شیردهی می توانند درخواست میهمانی دهند.

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران

آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها و دانشجویان شاهد در زمان پذیرش می‌توانند با ارائه مدارک لازم به واحد دانشگاه های آزاد انتقالی خود را انجام دهند. همچنین امکان درخواست انتقالی برای این افراد با ارائه مدارک لازم پس از ثبت نام در واحد مبدا نیز امکان پذیر می باشد.جانبازان ۱۰ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند می‌توانند با ارائه مدارک نسبت به انجام کارهای انتقالی یا میهمانی خود اقدام کنند.

مدارک لازم

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران
فرزند و همسر شهید: کارت یا معرفی نامه از بنیاد شهید یا جانبازان، کپی صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید
آزاده، فرزند یا همسر آزاده: کارت یا معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی، کپی صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و آزاده
 جانباز ۵ تا ۲۴ درصد: کارت یا معرفی نامه از اداره ایثارگری و جانبازی
رزمندگان دارای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه و بیشتر: کارت و معرفی نامه از یگان مربوطه
سند منزل یا اجاره نامه معتبر

 انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و طلاق

امکان انتقال یا میهمانی دانشجویان که پس از  انتخاب رشته (مطابق جدول زمانی) در دانشگاه ازدواج دائم کرده اند، در صورت ارائه مدارک مستند به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.

محل سکونت خانواده یا اشتغال به کار همسر و انتقال به رشته محل های دانشگاهی هم تراز و پایین ترشهر محل سکونت خانواده یا محل اشتغال به کار همسر ممکن است.

دانشجویان متاهل خانمی که پس از انتخاب رشته متارکه کرده اند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به هر یک از واحدهای دانشگاهی مجوز انتقال یا میهمانی خود را اخذ کنند.

امکان میهمانی دانشجویان خانم تا سال دوم شیردهی نیز، امکان پذیر می باشد.

مدارک لازم

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و طلاق

شناسنامه خود و همسر، صفحه اول و صفحات مربوط به درج مشخصات زوجین (ازدواج و متارکه)

سند منزل یا اجاره نامه معتبر یا گواهی اشتغال به کار همسر

سند ازدواج (صفحات ۲ ،۳، ۴ و ۵)

صفحات دوم تا پنجم طلاق نامه (متارکه)

صفحه اول شناسنامه کودک به منظور میهمانی تا پایان سال دوم شیردهی

نقل و انتقالات و مهمانی دانشجویان باردار، معلول و بیمار دانشگاه آزاد

دانشجویانی که خدایی نکرده دچار بیماری های صعب العلاج یا معلولیت شده اند، می توانند طبق شرایط زیر برای نقل و انتقالات و مهمانی در واحد های مد نظر اقدام کنند.

همچنین شرایط دانشجویان باردار نیز در این بخش نوشته شده است:

در صورتی که دانشجوی پذیرفته شده در واحد دانشگاهی دچار نابینایی، ناشنوایی و معلولیت شدید باشد، می تواند بعد از معاینه و تایید توسط سازمان بهزیستی یا کمیسیون پزشکی، به مرکز دانشگاهی دلخواهشان منتقل شوند.

در صورت ابتلای دانشجویان به بیماری های سخت مانند سرطان، ایدز، ام اس و … می توانند پس از دریافت تاییده های لازم، به مرکز دانشگاهی دلخواه خود منتقل شوند.

دانشجویان زن در صورت بارداری می توانند به مرکز دلخواه خود تا زمان زایمان به صورت مهمان منتقل شوند. بعد از زایمان نیز می توانند در خواست ۱ سال مهمانی دوران شیردهی را بدهند.

در صورتی که در شهر یا ناحیه محرومی تحصیل می کنید و برای بیماری تان امکانات درمانی موجود نیست؛ بعد از دریافت تاییدیه ها می توانید به مرکز دانشگاه مدنظر خود منتقل شوید.

شما باید شهریه متغیر و ثابت را در حساب مرکزی که به عنوان مهمان تحصیل می کنید واریز کنید و آن مرکز نیز موظف است شهریه شما را به حساب واحد دانشگاهی اصلی تان واریز کند.

مدارک لازم

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی افراد باردار، بیمار و معلول 

کپی صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو

مدارک پزشکی بیماری مربوطه

کارت معلولیت یا معرفینامه صادره ازسازمان بهزیستی

انتقال یا میهمانی بر اساس چند دانشجویی

چنانچه در یک خانواده یک نفر یا بیشتر همزمان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد باشند، میهمانی هر کدام از آن ها در صورتی امکان پذیر است که مورد تایید واحدهای مبدا و مقصد واقع گشته و مدارک لازم را نیز ارائه دهند.

مدارک لازم

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی بر اساس چند دانشجویی

گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو یا دانشجویانی که در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند، در حالی که مهر اصلی دانشگاه مربوطه روی آن درج شده باشد.

صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین و همسر

نقل و انتقالات و مهمانی دانشجویان به دلیل فوت والدین، همسر و فرزند دانشگاه آزاد

دانشجویان در هر زمانی می توانند به علت فوت والدین، همسر و فرزند خود به واحد دانشگاهی شهر مربوطه مهمانی بگیرند.

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی بر اساس فوت والدین، همسر و فرزند

گواهی فوت صادره از اداره ثبت احوال

صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین و یا فرزند و همسر متوفی حسب مورد

سند منزل یا اجاره نامه معتبر

نقل و انتقال و مهمانی همسر و فرزندان کارکنان و اعضای هیأت علمی تمام وقت (شاغل و بازنشسته و متوفی) و نیمه وقت دانشگاه آزاد

در صورتی که همسر یا فرزند کارمندان تمام وقت رسمی، قراردادی، پیمانی، اعضای هیئت علمی باشید، می توانید با کسب حداقل ۹۰% نمره آخرین فرد قبول شده در رشته و گرایش مدنظر، به شهر سکونت کارمند دانشگاه آزاد بر اساس حکم کارگزینی یا در صورت نبود رشته، به نزدیک ترین شهر به محل سکونت کارمند منتقل شوید.

اگر شرایط کسب حداقل ۹۰% نمره آخرین فرد را نداشتید، تحصیل ۲ ترم مهمانی مشروط برای شما صادر می شود. در این ۲ ترم اگر حداقل ۲۴ واحد را با معدل ۱۴ بگذرانید، مجوز نقل و انتقال شما صادر می شود و در غیر این صورت بعد از ۲ ترم به واحد دانشگاه سابق خود بر می گردید.

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی همسر و فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی نیمه وقت

گواهی معرفی نامه از محل خدمت کارمند و یا عضو هیأت علمی

آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا عضوهیأت علمی

صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین (صفحه مربوط به درج مشخصات همسر و فرزندان)

صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر(صفحه مشخصات زوجین)

انتقال یا میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد تمام وقت

کارکنان و اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی (آزمایشی و قطعی) دانشگاه آزاد در صورت کسب حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته و مقطع مورد نظر دانشگاه مقصد، می توانند از ابتدای قبولی به نزدیک ترین واحد محل خدمت خود (به جز واحد محل خدمت) منتقل شوند.

اما اگر دانشجو، متقاضی انتقال باشد و ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد را کسب نکند تا دو ترم اجازه میهمانی به او داده می شود. در این دو ترم مهلت دارد تا پیشرفت تحصیلی خود را با گذراندن حداقل ۲۴ واحد درسی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و کسب معدل کل ۱۴ و نیز گذراندن ۱۶ واحد درسی برای مقطع کارشناسی ارشد و کسب معدل کل ۱۵ نشان دهد. در این صورت مجوز انتقال برای او صادر می گردد. اما اگر در طول دو ترم میهمانی شرایط مذکور را نداشته باشد، برای ادامه تحصیل از سوی دانشگاه مقصد به دانشگاه اولیه معرفی می شود.

مدارک لازم جهت انتقال یا میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد تمام وقت

ارائه معرفی نامه ای از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیات علمی و اعلام رضایت از عملکرد و موافقت واحد با ادامه تحصیل وی

آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیات علمی

صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و والدین

صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر

ضوابط میهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

میهمانی دانشجویانی که در عضویت تیم های ملی فدراسیون های ورزشی بوده و با تأیید وزارت ورزش و جوانان حضور ایشان در مسابقات رسمی، اردوها و تمرینات تیم ملی گواهی می شود، پس از احراز شرایط همکاری با دانشگاه و تأیید معاونت ورزش دانشگاه امکان پذیر است.

میهمانی دانشجویانی که در تیم های ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد عضویت دارند، با تأیید معاونت ورزش دانشگاه امکان پذیر است.

مدارک لازم جهت میهمانی ورزشکاران و قهرمانان ملی

حکم قهرمانی کشوری یا بین المللی

معرفی نامه از سوی فدراسیون مربوطه

ضوابط میهمانی دانشجو به استناد ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری

میهمانی وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین رئیس جمهور، استانداران و سفراء (بندهای « ج» و « د» ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری) و همسر و فرزندان آنان در هر نیمسال تا پایان سال تحصیلی که در مسئولیت مربوطه انجام وظیفه می کنند به محل مأموریت و یا نزدیک ترین شهر به محل اشتغال پس از تأیید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر است.

مدارک لازم جهت میهمانی دانشجو به استناد ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری

ارائه معرفی نامه که به تأیید بالاترین مقام سازمان مربوط رسیده باشد

صفحات اول و دوم شناسنامه(صفحه مربوط به درج مشخصات همسر و فرزندان) دانشجو و وزرا یا نمایندگان
مجلس یا معاونان رئیس جمهور یا استانداران یا سفر

انتقال و میهمانی بر اساس جدول همترازی

انتقال دانشجویان به هر یک از واحدهای گروه همتراز و پایین تر به شرط موافقت واحدهای مبدا و مقصد و پرداخت هزینه انتقال امکان پذیر است. بدیهی است موافقت واحدهای مبدا و مقصد از طریق سامانه و بدون نیاز به مراجعه دانشجو انجام می شود.

میهمانی دانشجویان به هریک از واحدهای جدول همترازی در صورت داشتن شرایط عمومی، کسب امتیاز و اولویت نسبت به سایر دانشجویان متقاضی میهمانی در واحد مقصد با توجه به ظرفیت در رشته/مقطع/شهر و امتیاز (بر مبناي نسبت جدول همترازی واحد مقصد و مبدا، میانگین کل، سابقه میهمانی و ضریب اولویت دانشجویان خواهر) امکانپذیر است.                                                                                     

تبصره: با توجه به تعیین امتیاز، امکان انتخاب ۵ گزینه برای واحد مقصد وجود خواهد داشت تا در صورت عدم کسب امتیاز در اولویت های اول، اولویت های بعدی دانشجو توسط سامانه بررسی شود.

انتقال پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سازمان سما

امکان انتقال فارغ التحصیلان دبیرستان های سازمان سما که حداقل 3 سال آخر دوره تحصیلی خود را در این دبیرستان ها گذرانده باشند، از ابتدای قبولی وجود دارد اما مشروط بر این که:

از سوی معاونت سازمان سمای دانشگاه مورد تایید قرار گیرند.

بتوانند حداقل ۹۰ درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد را کسب کنند.

رشته، گرایش و مقطع تحصیلی مورد نظر آن ها در دانشگاه مقصد دایر باشد.

مدارک لازم جهت انتقال پذیرفته شدگان فارغ التحصیل هنرستان ها و دبیرستان های سما

کارنامه قبولی داوطلب در آزمون دانشگاه

کارنامه ۳ سال آخر تحصیلی در دبیرستان که مورد تایید محل تحصیل وی باشد

هزینه مهمان شدن در دانشگاه آزاد

موضوع مهم دیگر در رابطه با ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند، هزینه مربوط به ثبت درخواست و دریافت مهمانی یا انتقالی می باشد. در واقع ارائه درخواست جهت این امر یا دریافت مهمانی و انتقالی رایگان نبوده و داوطلب باید هزینه مشخصی را جهت این امر پرداخت نماید. این هزینه خود به چند دسته اصلی تقسیم می شود که شما با توجه به هدفی که دارید، باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. این موارد شامل هزینه ثبت درخواست در سامانه منادا، هزینه دریافت مهمانی و هزینه دریافت انتقالی می شوند که میزان هر کدام با دیگری متفاوت است. از طرف دیگر، مبلغ مورد نیاز برای هر کدام از این فرآیندها جهت مقاطع تحصیلی گوناگون هم با یک دیگر تفاوت دارند. در ادامه میزان مبلغ لازم برای نام نویسی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در هر کدام از مقاطع تحصیلی را برای تان آورده ایم تا قبل از ثبت درخواست، آگاهی لازم را از میزان هزینه داشته باشید.

هزینه دریافت انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
مقطع تحصیلیمبلغ
کاردانی۶۰۰  هزار تومان
کارشناسی۹۰۰  هزار تومان
کارشناسی ارشد۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
دکترای حرفه ای و دکتری تخصصی۴  میلیون تومان
هزینه میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
مقطع تحصیلیمبلغ
کاردانی۲۵۰  هزار تومان
کارشناسی۴۰۰  هزار تومان
کارشناسی ارشد۸۰۰  هزار تومان
دکترای حرفه ای و دکتری تخصصی۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
هزینه بررسی مدارک دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در سامانه منادا
مقطع تحصیلیمبلغ
کاردانی۳۲  هزار و ۵۰۰ تومان
کارشناسی۶۲  هزار و ۵۰۰ تومان
کارشناسی ارشد۹۴  هزار و ۵۰۰ تومان
دکتری۱۴۵  هزار و ۵۰۰ تومان

سخن پایانی

دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگ ترین واحدهای دانشگاهی کشور، امکان انتقال دانشجویان خود را فراهم کرده تا افرادی که به هر دلیل از محل تحصیل خود رضایت ندارند، بتوانند با سایر واحدها منتقل شوند. ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به صورت کاملا اینترنتی انجام گرفته و نیازی به مراجعه حضوی به دانشگاه وجود نخواهد داشت. متقاضیان باید جهت این امر به سامانه منادا مراجعه کرده و درخواست خود را از این طریق ارائه دهند. البته این افراد باید از زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در هر ترم هم اطلاع دقیق داشته باشند. چرا که دانشگاه آزاد برای هر ترم یک بازه زمانی مشخص را تعیین می کند و دانشجویان امکان ثبت درخواست تنها در این بازه مجاز را خواهند داشت. در این جا زمان ثبت درخواست جهت انتقالی و مهمانی دانشگاه آزاد مهر یا بهمن را به صورت کامل بیان کرده و روش این کار را توضیح داده ایم. پس جهت ثبت درخواست انتقالی یا مهمانی با مشکلی مواجه نخواهید بود.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top