کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

بهترین زمان برای رفتن به کلاس کنکور

بهترین زمان برای رفتن به کلاس کنکور

بهترین زمان برای رفتن به کلاس کنکور

آمادگی برای کنکور و انتخاب منابع مناسب از موضوعات مهم برای دانش آموزان است؛ امروزه در راستای موفقیت در کنکور آموزشگاه ها و منابع آموزشی مختلف و متنوعی به وجود آمده اند که ارائه دهنده خدمات مخصوص کنکور هستند. استفاده از کلاس های کنکور و زمان مناسب شرکت در این کلاس‌ها برای همه افراد یکسان نیست و با توجه به شرایط دانش آموزان می تواند متفاوت باشد. در این مطلب می خواهیم بدانیم چه موقع بهترین زمان شرکت در کلاس کنکور است.

کلاس کنکور چیست؟

کلاس کنکور به آزمون سراسری کنکور مربوط می شود و یکی از عوامل موفقیت در کنکور به حساب می آید. دانش آموز با شرکت در کلاس آنلاین کنکور یا حضوری و انتخاب درست این کلاس ها می تواند مباحث و نکات دروس کنکور را بهتر و دقیق‌تر یاد بگیرد و تسلط بیشتری در حل تست‌های آزمون سراسری پیدا کند.

انواع کلاس کنکور چگونه است؟

کلاس های کنکور به دو صورت کلاس کنکور آنلاین و حضوری تقسیم می شوند که هر یک از این کلاس ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در این کلاس‌ها مباحث متفاوتی از دروس کلاسی به دانش آموزان یاد داده نمی شود و همان درس ها به شیوه های آموزشی راحت و توسط اساتید برتر به دانش آموزان ارائه می شود. این کلاس ها محل مناسبی برای پیشرفت و یادگیری دانش آموز بوده و یک پروسه از قبل برنامه ریزی شده هستند. یعنی از همان روز اول شروع کلاس ها تا جلسه آخر از قبل تمام برنامه کلاسی، آزمون‌ها و کتاب‌ های تست مشخص شده اند و به صورت اصولی محتوای درسی توسط اساتید تدریس می شود.

ویژگی های کلاس کنکور خوب

هنگام انتخاب و ثبت نام در کلاس کنکور آنلاین باید نکات مهمی را در نظر گرفت تا بتوان در کلاس کنکور مناسب و مفیدی شرکت کرد و هزینه و زمان و انرژی خود را با انتخاب کلاس های کنکور بی کیفیت هدر نداد. برای اینکه بتوانید یک کلاس کنکور خوب پیدا کنید باید ابتدا با یک مشاور تحصیلی با تجربه در این باره صحبت نمایید و از طریق مشاور موسسه های معتبر و باسابقه مثل مجموعه غرب آنلاین را برای شرکت در کلاس کنکور انتخاب کنید. در ادامه به چند ویژگی مهم کلاس کنکور خوب اشاره می کنیم.

  • آموزش و تدریس دروس توسط اساتید با تجربه
  • انتقال دادن صحیح تجربه و دانش مفید به دانش آموزان
  • داشتن برنامه ریزی دقیق و کاربردی از سوی برگزار کنندگان کلاس ها
  • آموزش دروس مختلف با کمک روش‌های نوین آموزشی و علمی
  • مشاوره و پشتیبانی درست درسی و روانی به دانش آموز

 

بهترین زمان رفتن به کلاس کنکور

اگر دانش آموز از پایه اول راهنمایی در کلاس کنکور شرکت کند باید از تدریس دروس اضافی خودداری کرد. در عوض می تواند زمان و انرژی خود را صرف کلاس های کنکور درس هایی که در آن‌ها ضعیف است، نماید. در مقاطع بالاتر به خصوص متوسطه دوم شرکت در کلاس کنکور می تواند برای دانش آموز نقش موثرتری در موفقیت او در کنکور ایفا کند. در بازه زمانی تحصیل در دبیرستان دانش آموزان از لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری برای پذیرش مباحث کنکور دارند و تمام توانایی خود را در راستای استفاده بهینه از کلاس آنلاین کنکور می کنند.

متوسطه اول بهترین زمان برای رفتن به کلاس‌ کنکور

بعضی دانش آموزان از اولین تابستان پایه هفتم شروع به آماده سازی خود برای کنکور می کنند؛ در این زمان دانش آموز از لحاظ زمانی در موقعیت مناسبی قرار دارد و می تواند مباحث مربوط به کنکور را بدون فشار ذهنی جمع بندی کند. معمولا در این مقطع تحصیلی نیازی به قرار دادن کلاس های کنکور به صورت فشرده در جدول برنامه ریزی نیست؛ زیرا شرکت در کلاس کنکور در طولانی مدت باعث می شود دانش آموز از درس و کتاب زده شود. به همین دلیل بهترین زمان شروع شرکت در کلاس کنکور پایه اول متوسطه است.

روزی چند ساعت کلاس کنکور شرکت کنیم؟

نحوه شرکت در کلاس کنکور به شرایط دانش آموز بستگی دارد؛ چرا که برخی دانش آموزان نمی توانند هم زمان فشار جسمی ناشی از کلاس‌های کنکور و کلاس‌های مدرسه تحمل کنند. به همین دلیل بازدهی آن‌ها کاهش می یابد و به موفقیت دلخواه نخواهند رسید. این افراد باید در طی سال تحصیلی در کلاس های کنکور کمتری شرکت کننده یا در زمان‌های خالی خود در این کلاس ها ثبت نام نمایند. دانش آموز می تواند زمانی که مدارس تعطیل است یا در تابستان از کلاس های کنکور استفاده کند تا سطح یادگیری و عملکرد خود در تمرینات را تقویت کند و دچار خستگی نشود.

برای جلوگیری از خستگی جسمی شرکت در کلاس کنکور به مدت دو تا سه ساعت در روز می تواند بهترین حالت و بازدهی را برای دانش آموزان داشته باشد. این تعداد ساعت برای شرکت در کلاس های کنکور گزینه خوبی برای فصل تابستان است که دانش آموز به مدرسه نمی رود و وقت آزادتری داشته و کمتر دچار خستگی جسمی می شود.

تأثیر شرکت کلاس کنکوری در موفقیت
تأثیر-شرکت-کلاس-کنکوری-در-موفقیت

تأثیر شرکت کلاس کنکوری در موفقیت

با شرکت در کلاس های کنکور دانش آموز نباید انتظار داشته باشد که که جزء رتبه های برتر کنکور می شود. کلاس کنکور در فرآیند نتیجه گیری و موفقیت در کنکور به صورت نسبی عمل می کنند. به عبارتی اگر داوطلبی در کلاس های کنکور خوب شرکت کند و تمام مباحث درسی را به صورت برنامه ریزی شده و قدم به قدم یاد بگیرد حتما در کنکور موفق خواهد شد؛ ولی اگر دانش آموز در کلاس کنکور شرکت کند اما تلاش و پشتکار لازم را نداشته باشد به احتمال زیاد شکست خواهد خورد و به نتیجه دلخواه خود نخواهد رسید.

اکثر افرادی که در کنکور موفق می شوند الزاما در کلاس های کنکور شرکت نکرده اند؛ ولی در بسیاری موارد در کنکور موفق می شوند و به آنچه می خواهند می رسند. یک مزیت و تفاوت اساسی کلاس های کنکور راحتی و نظم در مطالعه کردن داوطلب است. چرا که همان محتواهای درسی با روش آسان و با استفاده از سوالات کنکور سال های گذشته تدریس می شود. با شرکت در کلاس کنکور فقط مسیر رسیدن به موفقیت هموارتر می گردد؛ وگرنه تمام موفقیت به تلاش و پشتکار و وقتی است که دانش آموز صرف می کند بستگی دارد.

جمع بندی

برای موفقیت در کنکور علاوه بر شرکت در کلاس کنکور آنلاین باید برنامه دقیق و درست و قابل اجرایی انجام شود. در این صورت دانش آموز با پیاده سازی این برنامه و تلاش خود می تواند از سد کنکور بگذارد و به نتیجه دلخواه خود برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top