کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

بازگشت دروس عمومی به کنکور

بازگشت دروس عمومی به کنکور

در این مطلب به بررسی صفر تا صد خبر بازگشت دروس عمومی به کنکور و جزئیات تکمیلی مرتبط با آن خواهیم پرداخت .

آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ ، دستخوش تغییرات گسترده و زیادی شد که یکی از مهمترین این تغییرات ، حذف دروس عمومی از کنکور و جایگزینی سوابق تحصیلی در رتبه داوطلب بود .

شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مجری این امر ، مصوبه ای را با این مضمون به تصویب رساند که دروس عمومی از کنکور حذف گردد و سوالات کنکور ، صرفا از دروس تخصصی هر رشته تحصیلی طراحی شوند .

با رای آوردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تغییرات در نحوه برگزاری کنکور ( شامل تاثیر سوابق تحصیلی ، حذف دروس عمومی و دو مرحله ای شدن کنکور ) و همچنین با ابلاغ ریاست جمهور وقت ، این مصوبات در کنکور ۱۴۰۲ به مرحله اجرایی درآمد.

اما کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس ، با تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد :

میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری می بایست مجددا توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین شود و به این ترتیب در رابطه با میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد .

احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب عنوان کرد که امیدواریم طبق ضوابط آئین نامه داخلی مجلس ، این طرح طی دو هفته آینده در صحن مجلس مصوب کنیم تا این مصوبه به کنکور ۱۴۰۳ برسد.

وی ادامه داد : با تصویب این طرح ، چیزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده ، ملغی خواهد شد و از ابتدا نیز معتقد بودیم که این شورا حق ورود به این تغییر قانون مجلس را ندارد .

نادری تأکید کرد : شورای سنجش و پذیرش ، یک شورای کارشناسی کامل بوده که رئیس شورا وزیر علوم ، دبیر آن رئیس سازمان سنجش ، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت علوم حضور دارند.

اصلاحیه خبر بازگشت دروس عمومی به کنکور

رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری با تاکید بر اهمیت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت در لازم‌ الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به فرمایشات امام (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی ، نباید شبهه‌ ای وجود داشته باشد.

از سوی دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جایگاهی فرا قوه‌ ای و با توجه به ترکیبی که در راس آن روسای قوای سه‌ گانه حضور دارند، مشروعیت و صلاحیت در سیاست‌ گذاری کلان حوزه علم و فرهنگ در کشور را دارد.

وی در نهایت اعلام کرد : مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌ های سنجش و پذیرش در سال ۱۴۰۲ و سال‌ های بعدی لازم الاجرا و قطعی است و مصوبات این شورا صرفا توسط خود این شورا قابل تغییر یا اصلاح است. 

لذا دانش‌ آموزان عزیز و خانواده‌ های محترم آنان و علاقمندان ورود به آموزش عالی با آرامش کامل و مطابق مصوبه شورا فعالیت آموزشی خود را ادامه دهند و هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ” بازگشت دروس عمومی به کنکور ” پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top