بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

بازگشت دروس عمومی به کنکور

بازگشت دروس عمومی به کنکور

در این مطلب به بررسی صفر تا صد خبر بازگشت دروس عمومی به کنکور و جزئیات تکمیلی مرتبط با آن خواهیم پرداخت .

آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ ، دستخوش تغییرات گسترده و زیادی شد که یکی از مهمترین این تغییرات ، حذف دروس عمومی از کنکور و جایگزینی سوابق تحصیلی در رتبه داوطلب بود .

شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مجری این امر ، مصوبه ای را با این مضمون به تصویب رساند که دروس عمومی از کنکور حذف گردد و سوالات کنکور ، صرفا از دروس تخصصی هر رشته تحصیلی طراحی شوند .

با رای آوردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تغییرات در نحوه برگزاری کنکور ( شامل تاثیر سوابق تحصیلی ، حذف دروس عمومی و دو مرحله ای شدن کنکور ) و همچنین با ابلاغ ریاست جمهور وقت ، این مصوبات در کنکور ۱۴۰۲ به مرحله اجرایی درآمد.

اما کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس ، با تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد :

میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری می بایست مجددا توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین شود و به این ترتیب در رابطه با میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد .

احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب عنوان کرد که امیدواریم طبق ضوابط آئین نامه داخلی مجلس ، این طرح طی دو هفته آینده در صحن مجلس مصوب کنیم تا این مصوبه به کنکور ۱۴۰۳ برسد.

وی ادامه داد : با تصویب این طرح ، چیزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده ، ملغی خواهد شد و از ابتدا نیز معتقد بودیم که این شورا حق ورود به این تغییر قانون مجلس را ندارد .

نادری تأکید کرد : شورای سنجش و پذیرش ، یک شورای کارشناسی کامل بوده که رئیس شورا وزیر علوم ، دبیر آن رئیس سازمان سنجش ، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت علوم حضور دارند.

اصلاحیه خبر بازگشت دروس عمومی به کنکور

رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری با تاکید بر اهمیت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت در لازم‌ الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به فرمایشات امام (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی ، نباید شبهه‌ ای وجود داشته باشد.

از سوی دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جایگاهی فرا قوه‌ ای و با توجه به ترکیبی که در راس آن روسای قوای سه‌ گانه حضور دارند، مشروعیت و صلاحیت در سیاست‌ گذاری کلان حوزه علم و فرهنگ در کشور را دارد.

وی در نهایت اعلام کرد : مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌ های سنجش و پذیرش در سال ۱۴۰۲ و سال‌ های بعدی لازم الاجرا و قطعی است و مصوبات این شورا صرفا توسط خود این شورا قابل تغییر یا اصلاح است. 

لذا دانش‌ آموزان عزیز و خانواده‌ های محترم آنان و علاقمندان ورود به آموزش عالی با آرامش کامل و مطابق مصوبه شورا فعالیت آموزشی خود را ادامه دهند و هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ” بازگشت دروس عمومی به کنکور ” پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

🔰 دانلود بهترین جزوه های دهم _ یازدهم _ دوازدهم 🔰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا