کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آخرین رتبه قبولی مهندسی شیلات دانشگاه سراسری 1400 - 1401

آخرین رتبه قبولی مهندسی شیلات دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

علوم و مهندسی شیلات، زمینه آکادمیک درک و مدیریت شیلات است. تأمین مواد غذایی پروتئینی مورد نیاز بدن انسان، ارزش غذایی بالا فراورده‌های پروتئینی آبزیان، وسعت حوزه‌های آبی مناسب برای پرورش آبزیان؛ ضرورت بهره‌برداری صحیح از ذخایر عظیم و گونه‌های مختلف آبزیان به منظور حفظ آنها اهمیت رشته علوم و مهندسی شیلات را می‌رساند. صنعت شیلات منبع مناسبی برای اشتغال، تأمین ارز و اهرمی برای توسعه و عمران مناطق ساحلی است. از این رو در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، شیلات جایگاه مهمی دارد.

مهمترین اهداف رشته علوم و مهندسی شیلات پرورش، اصلاح نژاد، تهیه و تکثیر انواع ماهی و سایر آبزیان، مدیریت صید و صیادی، حفاظت از منابع آبی، بازسازی ذخایر و صادرات و ارز آوری است.
سازمان شیلات، سازمان محیط زیست، بخش خصوصی پرورش و تکثیر ماهی و آبزیان و موسسات آموزش و پژوهش از مراکزی هستند که دانش آموختگان این رشته را جذب می‌کنند.
رشته علوم و مهندسی شیلات شامل برنامه‌ های آموزشی مشخص است که طی آن، دانشجویان با علوم مختلف بیولوژی جانوری و گیاهی و اکولوژی دریا به عنوان منابع اصلی و زیربنایی شیلات آشنا شده و به شناخت ماهی‌ ها و آبزیان و نحوه تکثیر و پرورش آنها آشنا می‌ شوند.
این رشته مهندسی در حال حاضر در همه مقاطع تحصیلی با ۳ گرایش تکثیر و پرورش آبزیان، فراوری آبزیان و بوم‌ شناسی آبزیان در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه‌های کشور ارائه می‌ شود.

اگر علاقمند به انتخاب رشته مهندسی شیلات هستید در ادامه همراه ما باشید تا با آگاهی از صفر تا صد جزییات آخرین رتبه قبولی پزشکی سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ عملکرد بهتری در کنکور سراسری داشته باشید.

آخرین رتبه قبولی مهندسی شیلات دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

آخرین رتبه قبولی مهندسی شیلات دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به شرح زیر است :

سال تحصیلیرتبه در سهمیهسهمیه قبولیجنسیترشتهدانشگاهنوع دوره
۱۴۰۰۵۲۳۴ایثارگر (۲۵ درصد ظرفیت)مردعلوم و مهندسی شیلاتدانشگاه صنعتی اصفهانروزانه
۱۴۰۰۱۰۳۵۲ایثارگر (۵ درصد ظرفیت)زنعلوم و مهندسی شیلاتدانشگاه فردوسی – مشهدروزانه
۱۴۰۰۱۰۰۵۴منطقه ۱مردعلوم و مهندسی شیلاتدانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج)روزانه
۱۴۰۰۱۵۰۰۲منطقه ۲زنعلوم و مهندسی شیلاتدانشگاه صنعتی اصفهانروزانه
۱۴۰۰۸۲۱۳منطقه ۳مردعلوم و مهندسی شیلاتدانشگاه فردوسی – مشهدروزانه

برای مطالعه صفر تا صد جزییات رشته مهندسی شیلات روی لینک زیر کلیک کنید :

رشته مهندسی شیلات

امیدواریم مطالب فوق اطلاعات لازم و کافی را درباره رشته “آخرین رتبه قبولی مهندسی شیلات دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱″ در اختیار شما قرار داده باشد.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top