کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آخرین رتبه قبولی علوم ورزشی دانشگاه سراسری 1400 - 1401

آخرین رتبه قبولی علوم ورزشی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

رشته علوم ورزشی به طور خلاصه به بررسی سلامت جسمی و روانی افراد در سنین مختلف می پردازد، در واقع این رشته صرفا در مورد ورزش کردن نیست، بلکه دانشجویان رشته علوم ورزشی در مورد بهداشت فردی و اجتماعی به طور کامل آموزش می بینند، در رشته علوم ورزشی با تلفیقی از علوم انسانی و علوم تجربی به بررسی سلامت انسان پرداخته می شود.
یعنی در مورد سلامت روانی و همچنین در مورد فیزیولوژی بدن انسان در این رشته آموزش می بینند. با توجه به آموزش های گفته شده، در رشته علوم ورزشی به پیشگیری از اختلالات جسمی پرداخته می شود، در واقع رشته علوم ورزشی با رشته تربیت بدنی متفاوت است.

رشته علوم ورزشی رشته ای بسیار گسترده است که سلامت انسان ها از سنین ابتدایی تا سنین بالاتر را مدنظر دارد و دانشجویان در کنار شناخت و مطالعه مختصر مسائل مربوط به سلامت روح و روان (که اساس علوم انسانی است)، به مطالعه مسائل مربوط به جسم نیز می پردازد و برای  سلامت جسم و جان راهکارهایی را ارائه می دهد.

برخی افراد تصور می کنند که این رشته سطحی است و صرفا ورزش کردن را در بر می گیرد؛ این در حالی است که رشته علوم ورزشی به آموزش و پرورش افراد در زمینه های بهداشت فردی و اجتماعی می پردازد.
درواقع می توان گفت رشته علوم ورزشی تلفیقی از دانش تجربی و انسانی است و از سویی به مطالعه مسائل فیزیولوژی بدن انسان و راه های بهبود آن می پردازد و از سوی دیگر ناظر به مسائل تربیتی و پرورشی انسان است و به علوم تربیتی نزدیک می شود. همچنین رشته علوم ورزشی به دنبال پیشگیری از بعضی نارسایی ها و اختلال های جسمانی است. ما در این مقاله به معرفی کامل این رشته می پردازیم.

اگر علاقمند به انتخاب رشته علوم ورزشی هستید در ادامه همراه ما باشید تا با آگاهی از صفر تا صد جزییات آخرین رتبه قبولی پزشکی سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ عملکرد بهتری در کنکور سراسری داشته باشید.

آخرین رتبه قبولی علوم ورزشی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

آخرین رتبه قبولی علوم ورزشی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به شرح زیر است :

سال تحصیلیرتبه در سهمیهسهمیه قبولیجنسیترشتهدانشگاهنوع دوره
۱۴۰۰۱۰۶۴۵ایثارگر (۲۵ درصد ظرفیت)مردعلوم ورزشیدانشگاه تهرانروزانه
۱۴۰۰۱۷۰۰۸ایثارگر (۵ درصد ظرفیت)زنعلوم ورزشیدانشگاه تبریزنوبت دوم
۱۴۰۰۱۲۶۴۳منطقه ۱زنعلوم ورزشیدانشگاه الزهرا (س)روزانه
۱۴۰۰۱۹۲۶۴منطقه ۲مردعلوم ورزشیدانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل کرج)روزانه
۱۴۰۰۲۷۶۴۹منطقه ۳مردعلوم ورزشیدانشگاه ایلامنوبت دوم

برای مطالعه صفر تا صد جزییات رشته علوم ورزشی روی لینک زیر کلیک کنید :

رشته علوم ورزشی

امیدواریم مطالب فوق اطلاعات لازم و کافی را درباره رشته “آخرین رتبه قبولی علوم ورزشی دانشگاه سراسری ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱″ در اختیار شما قرار داده باشد.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top