کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار می شود

کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار می شود

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تربیت معلم با رویکرد معلم آینده در مشهد، گفت: کنکور اختصاصی تربیت معلم، بدنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تلاش‌های صورت گرفته از سال ۱۴۰۳ در کشور برگزار می‌شود. علاوه بر این سه مدرسه وابسته برای هر پردیس دانشگاه فرهنگیان تاسیس خواهد شد که دانشجو معلمان برای اداره کلاس‌ها به آنجا می‌روند.

وی بیان کرد: براساس مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استعداد‌های برتر دانش آموزی را در تمام رشته‌ها بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان خواهیم آورد، شرط آن نیز فقط داشتن استعداد ملی است که اکنون شیوه نامه‌های آن آماده بوده و از مهر امسال این روند عملیاتی می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش که همزمان ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: تبدیل شدن صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی به قانون از دیگر مصوبات این شورا است، با درس خواندن در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر اینکه لیسانس فیزیک و شیمی می‌گیرید، گواهینامه‌ای تحت عنوان معلمی نیز به آنان اعطا می‌شود.

صحرایی افزود: همچنین مقرر شد از دروس بی ارزش در دانشگاه فرهنگیان کم کنیم و تا ۲۰ واحد به دروس کارورزی و مهم این دانشگاه اضافه شود.

وی از تحصیل دانشجویان به شیوه ۲ مدرکی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: اکنون در پنج رشته به شیوه ۲ مدرکی کار می‌کنیم و پیش بینی این است که بهترین افراد در این خصوص طی تحصیل در دانشگاه‌های منتخب درجه اول تحصیل کنند.

راه اندازی کارشناسی ارشد حرفه‌ای معلمی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال راه اندازی کارشناسی ارشد حرفه‌ای معلمی هستیم، گفت: به نحوی که هر کسی لیسانس گرفت در ۲۱ رشته می‌تواند فوق لیسانس معلمی نیز بگیرد و معلم همان رشته‌ای می‌شود که مدرکش را دارد.

وی همچنین به رابطه مثلثی میان مولف، معلم و محصل در حیطه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: هر زمان رابطه بین این سه فرآیندی باشد، توجه و نگاه به آینده نتیجه آن است، یعنی هر سه به این توجه دارند که دانش آموز ما در آینده چه می‌خواهد.

صحرایی با بیان اینکه هر مجموعه‌ای که برای آینده کار کند کارش همیشه تازه و پرطرفدار است، افزود: کتاب‌های درسی و روش‌های آزمون ما برای برای آینده بچه‌ها و دانش آموزان آماده نیستند و کودکان فردای کشور را آماده نمی‌کند.

وی بیان داشت: این نقص‌ها و دیگر نواقص آموزشی در دیگر کشور‌های جهان نیز وجود دارد، به طور مثال وضعیت فرآیند آموزش زبان و یا ریاضیات غیرکاربردی در دیگر کشور‌ها نیز مانند ایران است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: چاره کار و رفع این نواقص معلم است، معلم خوب و توانمند می‌تواند با وجود بدترین سیستم‌ها و کتاب‌های درسی خروجی مناسب تربیتی در مدارس ایجاد کند.

صحرایی ادامه داد: معلم روح آموزش و پرورش است اگر این معلم باسواد، فعال و با نشاط باشد سیستم آموزش و پرورش رشد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته از لحاظ امکانات آموزشی رشد داشته ایم، اما از لحاظ تربیت معلم اینگونه نبوده ایم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم خوب باید “تربیت” شود، گفت: با سه گانه تعلیم، تربیت و تامین معلم روبرو هستیم، اما مهم مقوله تربیت معلم است، با تربیت، شخصیت معلمی شکل می‌گیرد و در اصل ساخته می‌شود.

صحرایی اظهار داشت: زیرساخت‌های تعلیم و تربیت معلم در دهه ۷۰ شامل ۵۲۱ مرکز تربیت معلم بوده است که در حال حاضر فقط ۹۸ مورد از این مراکز به دانشگاه فرهنگیان داده شده و باید همه این مراکز به دانشگاه فرهنگیان برگردانده شود.

برای پیگیری اخبار کنکور و آزمون های استخدامی از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top