کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست

واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نیست

جاوید ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ما با رویکرد اقناعی و نه اجباری به دنبال واکسینه کردن دانش آموزان هستیم.

جاوید ستاری فر در گفتگو با اشاره به اینکه دانش آموزان هیچ اجباری در واکسن زدن ندارند، افزود: هیچ اجباری در زدن واکسن به دانش آموزان نداریم؛ ما با رویکرد اقناعی، نه اجباری به دنبال واکسینه کردن دانش آموزان هستیم وزارت بهداشت تولیت امر واکسیناسیون کودکان را بر عهده دارد سیاست وزارت بهداشت این بوده است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال را تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار دهند که مرحله دوم آن نیز در حال تکمیل است و سیاست آتی هم واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال است.

وی با عنوان این مطلب که تزریق واکسن به تنهایی نمی‌تواند مانع از ابتلاء به کرونا شود، گفت: من و شما هم واکسن کرونا را تزریق کرده ایم اما هیچ تضمینی وجود ندارد به اومیکرون مبتلا نشویم. وزارت بهداشت متولی واکسینه کردن کودکان و نوجوانان است.

ستاری فر تاکید کرد: با توجه به دستورات ستاد مقابله با کرونا هر استان، مدارس در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند می‌توانند به صورت ترکیبی (حضوری-مجازی) فعالیت کنند. مدارس در مقطع ابتدایی به جهت اینکه دانش آموزان این مقطع واکسن نزده اند می‌توانند بیشتر مجازی فعالیت داشته باشند اما در مقطع متوسطه به جهت اینکه دانش آموزان باید در آزمون‌های سراسری نهایی شرکت کنند نیاز است به صورت حضوری فعال باشند. ضمن اینکه درصد بیشتری از دانش آموزان مقاطع بالاتر هم واکسن زده اند آموزش و پرورش استان‌ها با توجه به اقتضائات منطقه خود در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top