کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
مهمترین تغییرات نوبت دوم کنکور 1402 اعلام شد

مهمترین تغییرات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفتگوی تلویزیونی از مهمترین تغییرات نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ خبر داد و اطلاع از این تغییرات که بیشتر آن ها مربوط به تاثیر معدل و سوابق تحصیلی است برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ ضرورت دارد.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفتگوی تلویزیونی درباره نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: دهه شصت را یادآوری کردید که آزمون های سراسری دو مرحله ای بود اما دو نوبته شدن کنکور در سال ۱۴۰۲ با آن متفاوت است. در کنکور ۱۴۰۲ به داوطلب دو شانس مساوی داده می شود. مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی این امکان را می دهد که نمره داوطلب تا دو سال اعتبار داشته باشد.

وی افزود: در واقع داوطلب در کنکور ۱۴۰۲ دو نوبت و در کنکور ۱۴۰۳ دو نوبت می تواند شرکت کند و بر اساس برنامه ریزی می تواند در چهار نوبت شرکت کند و نمره اش تا دو سال اعتبار دارد. بالاترین نمره کل برای پذیرش ملاک است. بررسی های آماری ما در نوبت اول نشان می دهد که آمده اند که خود را محک بزنند و راضی تر هم هستند و استرس کمتری داشته اند.

نمره کنکور تیرماه و دی ماه کنکور ۱۴۰۲ مستقل از همدیگر است

پورعباس خاطرنشان کرد: هر آزمونی که داوطلب شرکت می کند یک بسته نمره است و کاملا مستقل از همدیگر هستند و نمره تیرماه و دی ماه مستقل از همدیگر است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۵۳ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند. پیش بینی ما این است که بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند. انتظار داریم تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آزمون ثبت نام کنند. برخی از داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند نیز ممکن است با توجه به نمره خودشان در نوبت دوم شرکت کنند و یا شرکت نکنند.

رئیس سازمان سنجش افزود: نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می شود و به دلیل تداخل با عید سعید غدیر، کنکور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می شود.

وی گفت: یک نمره کل برای داوطلب می سازیم. این نمره کل بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی با تاثیر ۴۰ درصدی ساخته می شود و داوطلب در نیمه مردادماه انتخاب رشته می کند و در شهریورماه نتایج نهایی اعلام می شود.

پورعباس اظهار داشت: سال گذشته تاثیر سوابق تحصیلی با اثر مثبت بود و اگر نمره فرد پایین می آمد اعمال نمی شد اما امسال تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است. نمره آزمون هم ۶۰ درصد تاثیر دارد.

وی یادآور شد: آزمون سوابق تحصیلی ۱۰ یا ۱۱ درس سال دوازدهم به صورت کشوری برگزار شده است. برای راحتی داوطلبان سعی شده است آزمون سوابق تحصیلی به صورت یکپارچه باشد و در نزدیک ترین محل زندگی فردی باشد. البته ربطی به محل تحصیل فرد ندارد. نمره تراز شده آموزش و پرورش در نمره کل داوطلب تاثیر می گذارد.

داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند

رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند. کسی که در شهریور سابقه تحصیلی ایجاد کند برای کنکور سال ۱۴۰۳ محسوب می شود. اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره اش صفر رد می شود و این نمره با نمره داوطلب جمع می شود و تراز منهای ۲۰۰۰ برای داوطلب به همراه دارد.

وی افزود: نمره خام در دبیرستان از صفر تا ۲۰ است و نمره آزمون سراسری منهای ۳۵ تا ۱۰۰ است. ما برای قابل تشخیص بودن این نمرات را در تراز قرار می دهیم. این نمرات تراز به این معنی است که نمرات صفر تا ۲۰ باز می شوند به منهای ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تا تاثیر گذاری آن مشخص شود. نمره صفر اثر بدی در نمره کل داوطلب دارد.

پورعباس گفت: کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه شرکت کنند. تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید در مردادماه نمره سابقه تحصیلی همراه داشته باشند.

برای پیگیری اخبار کنکور و آزمون های استخدامی از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top