کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

ضوابط ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد

ضوابط ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد

ضوابط ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد که بر اساس آن برگزاری هر گونه آزمون با مصاحبه برای پذیرش دانش آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع است.

در دستورالعمل ثبت‌نام مدارس که با شعار «ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی» از سوی وزیر آموزش‌وپرورش به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده آمده است که در سال جاری مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان رئیس ستاد ثبت‌نام مرکزی معرفی می‌شود و کلیه اعضای ستاد ثبت نام در سطوح استانی و منطقه‌ای موظف‌اند در برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای فرایند ثبت‌نام مشارکت کنند.

 کارگروه نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان  نیز با سازماندهی گروه‌های نظارت و استفاده حداکثری از ظرفیت استانی و منطقه‌ای به منظور بازرسی ۱۰۰ درصدی مدارس و نظارت مستمر بر فرایند ثبت نام تشکیل خواهد شد.

همچنین لازم است حقوق دانش‌آموزان و والدین در موضوع ثبت‌نام نظیر عدم دریافت وجوه غیرمجاز، زمان و محدوده‌بندی ثبت‌نام و … به نحو مقتضی از طریق تولید محتوای مناسب، نصب اطلاعیه در محل ثبت‌نام، انجام مصاحبه‌های خبری و … اطلاع‌رسانی شود.

 به منظورجلوگیری از بازماندگی تحصیلی، در جذب حداکثری لازم‌التعلیمان دوره ابتدایی و پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه اقدام مؤثر انجام شود.

 به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت دانش‌آموزان، والدین و همکاران در طول فرایند ثبت نام، اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در محل ثبت‌نام ضروری است.

 جهت تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و اتباع خارجی در چارچوب ضوابط و مقررات اعلامی، هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها به عمل آید. کارگروه ماده ۱۸ به منظور تسهیل در حمل و نقل دانش‌آموزی تشکیل شود.

جهت هماهنگی با اداره صنعت، معدن و تجارت برای تسهیل ساماندهی لباس فرم دانش‌آموزان توسط انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه تدابیر لازم اتخاذ شود. همچنین به منظور نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام، شکایات و گزارش های مردمی ثبت شده در سامانه پاسخگویی به شکایات www.shekayat.medu.ir در اسرع وقت بررسی و مورد پاسخگویی قرار گیرد.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top