کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

رتبه بندی معلمان به هیأت دولت رسید

رتبه بندی معلمان به هیأت دولت رسید

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برنامه اصلی ما برای تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، توانمندسازی دانشگاه فرهنگیان است، گفت: این موضوع در قالب همین تفاهم نامه‌ها و بعد از طرح مسئله در هیأت امنا انجام خواهد شد؛ به نحوی که جریان رشد دانش آموزی را تا افق ۲۰ ساله پیش رو تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای رشد دانشگاه فرهنگیان، حضور آنان در مناطق آزاد است؛ اظهار کرد: بسیاری از مناطق آزاد ما برخلاف انتظار عموم مردم در مناطقی محروم هستند که با تراکم جمعیت موجود در آن نیاز به اضافه شدن معلم و مربی دیده می‌شود. ۳۴ هزار نفر در جریان آزمون استخدامی اردیبهشت ما به استخدام آموزش و پرورش در می آیند در عین حال هم ۲۵ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس فرسوده هم در سفرهای استانی مورد توجه جدی رئیس جمهور است و نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان و کمک خیرین در بهبود شرایط مدارس فرسوده بسیار اثرگذار بوده‌اند.

نظرات فرهنگیان در خصوص لایه رتبه بندی معلمان بررسی می‌شود

وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان گفت: تا امروز رسیدگی به لایحه رتبه بندی معلمان فرصت داشت تا با جلسات بسیار زیاد، کارشناسی، کارهای اولیه آن انجام و نسخه اولیه آن به دولت ارسال شد اما این نسخه اولیه باید در دولت با توجه به شرایط کمی و کیفی بررسی شود.

نوری با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان با یک آئین نامه همه را راضی نگه داشت، افزود: البته کارشناسان ما در وزارتخانه حضور دارند. این موارد نارضایتی همکاران و انتقادات آنان به لایحه رتبه بندی برای ما ارسال می‌شود؛ همکاران من با جمع کردن و گردآوری نظرات فرهنگیان در جلسات خبرگانی خود حتماً آنها را بررسی و به دولت ارسال می‌کنند؛ چون رتبه‌بندی معلمان امروز به هیأت دولت رسید و در دولت هم در دو مرتبه این قانون بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس با قدرت حضوری اداره خواهند شد ادامه داد: در این دوره ما خیلی عقب ماندگی در آموزش و پرورش داشتیم. از هر بعدی این عقب ماندگی را ببینیم یک خسارتی دیده‌ایم چه در بعد آموزشی چه فرهنگی حتی از بعد روانشناختی یا ابعاد اقتصادی. در همه این ابعاد آموزش غیرحضوری خسارت داشته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: محدودیتی برای تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس نداشتیم. ستاد ملی مبارزه با کرونا هم تعداد محدود یا معینی از دانش آموزان برای حضور در کلاس را اعلام نکرده است. از سوی دیگر فضای مجازی را هم فقط برای آموزش تکمیلی و مکمل آموزش حضوری در نظر گرفته‌ایم اما اینکه آموزش به صورت ترکیبی باشد به هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست. آنچه که در بخشنامه‌ها و مقررات از سوی آموزش و پرورش صادر شده برگرفته از قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

تخفیف در کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top