کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

داوطلبان شبه دار مجدد کنکور می دهند

داوطلبان شبه دار مجدد کنکور می دهند

مروتی،معاون امور آزمون های سازمان سنجش: داوطلبانی که نتایج کنکور آن ها با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته یکسان نبوده است یا شباهت با پاسخ نامه های تقلب یکسان بوده؛ مشکوک به تقلب هستند.
این داوطلبان را صدا می کنیم و بسته به این که در چه درس هایی در دبیرستان ضعیف بوده اند و الان رتبه خوبی آورده اند؛ بین ۱ تا ۴ درس را مجدد امتحان می دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: می‌توانم قسم بخورم که تا حالا اتفاق نیفتاده و تا جلسه آزمون هیچ کس سوالات را ندیده است. در سال های اخیر روند تقلب به بعد از رسیدن سوالات به داوطلب رسیده است. تقلبی که قبلا بوده، نگاه به چپ و راست بود که در سال های اخیر تکنولوژی به این مسئله وارد شده است.

پورعباس گفت: در حال حاضر تقلب این است که داوطلب عکس سوالات را به بیرون می فرستد و تقلب آن جا اتفاق می‌افتد که سوالات حل شوند و به وسیله کیت های الکترونیک پاسخ‌ها به داوطلب برسند که البته در آزمون های امسال اتفاقی رخ نداد و فقط یک عکس مخابره شد.

پورعباس گفت: بررسی های فنی انجام می شوند، اگر قطعا متقلب بودن آن ها اثبات شد از یک تا ده سال بر حسب درجه تخلف از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تخلف جرم محسوب نمی شود و تخلف در زمان آزمون سوء سابقه برای متقلبان کنکور حساب نخواهد شد و این موضوع از نظر ما ایراد بوده است.

حسن مروتی، معاون امور آزمون های سازمان سنجش هم گفت: داوطلبانی که نتایج کنکور آن ها با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته یکسان نبوده است یا شباهت با پاسخ نامه های تقلب یکسان بوده؛ مشکوک به تقلب هستند.

او گفت: این داوطلبان را صدا می کنیم و بسته به این که در چه درس هایی در دبیرستان ضعیف بوده اند و الان رتبه خوبی آورده اند، بین ۱ تا ۴ درس را مجدد امتحان می دهند. برای مثال نمره درس ریاضی آنها در مدرسه ۱ شده است اما درصد تست آنها در کنکور سراسری ۸۲ شده که باید همان درس را مجدد آزمون دهد.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top