کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
جزئیات برگزاری کنکور 1402 اعلام شد

جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۲ توسط رئیس سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس اعلام شد.

رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور ۱۴۰۲ گفت: داوطلبان حتماً اطلاعیه‌های سازمان سنجش را مطالعه کنند؛ کنکور ۱۴۰۲ دو بار تکرار می‌شود کنکور نخست در دی ماه و کنکور بعدی در تیر ۱۴۰۲ است.

وی افزود: اگر داوطلب در  هر دو مرحله کنکور دی و تیر شرکت کند، بالاترین نمره او را به حساب می‌آوریم. سهم کنکور در پذیرش دانشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد و سهم امتحانات نهایی برای ۱۰ درس، ۴۰ درصد به صورت قطعی است.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: نتایج کنکور و امتحانات نهایی داوطلبان با یکدیگر تلفیق، نمره کل محاسبه و کارنامه داوطلب صادر می‌شود، انتخاب رشته در تابستان ۱۴۰۲ انجام و در شهریور نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

پورعباس ادامه داد: نتایج کنکور دی ماه تا پایان امسال به صورت نمرات خام اعلام خواهد شد پس از آن نتایج خام کنکور تیر ماه اعلام و بر مبنای گروه آزمایشی داوطلب براساس نتایج کنکور و امتحانات نهایی، نمره کل محاسبه می‌شود.

وی گفت: نتایج اولیه که شامل رتبه داوطلبان است، مرداد ۱۴۰۲ اعلام و براساس آن به انتخاب رشته اقدام می‌کنند همچنین تلاش می‌کنیم از سال ۱۴۰۳ به سمت کنکور الکترونیک برویم چرا که آزمون ایمن‌تر خواهد بود.

شرایط ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی

همچنین محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان و داوطلبان کنکور که سابقه تحصیلی ندارند باید سوابق تحصیلی را تولید کنند، مگر اینکه فرد از سهم سابقه تحصیلی انصراف دهد، گفت: فارغ‌التحصیلان سال ۸۴ و قبل از آن، سابقه تحصیلی ثبت شده در سامانه‌های آموزش و پرورش ندارند و باید برای تمام دروس گروه آزمایشی که متقاضی آن هستند در امتحانات نهایی شرکت کنند.

زارعی بیان کرد: به تمام فارغ‌التحصیلان فرصت داده شده است یکبار برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند همچنین فارغ‌التصیلان سال ۹۱ به قبل که در دوره پیش‌دانشگاهی امتحانات نهایی نداشتند باید برای ایجاد سوابق تحصیلی اقدام کنند. دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید دروس عمومی خود را انتخاب و در امتحانات آن شرکت کنند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش: متقاضیان کنکور می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم، دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت‌نام کنند هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک‌بار ترمیم نمره برای هر درس است.

به متقاضیانی که قبل از این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده‌اند اجازه داده می‌شود یک بار دیگر نمرات امتحان نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند.

در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود.

ثبت‌نام دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره صرفاً به شیوه داوطلبان آزاد و در مدارس بزرگسالان دولتی انجام می‌شود و ثبت‌نام در مدارس غیردولتی، آموزش از راه دور یا وابسته به سایر سازمان‌ها مجاز نیست.

دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم مدارس متقاضی شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی، لازم است برای ایجاد سابقه تحصیلی با توجه به گروه آزمایش مورد نظر در مدرسه محل تحصیل ثبت‌نام و در امتحان نوبت‌های خرداد «دانش‌آموز در انتخاب درسی که امتحان آن با دروس رشته تحصیلی وی تداخل دارد، مختار است» و شهریور شرکت کند. ارائه این دروس به صورت غیرحضوری است.

برای پیگیری اخبار کنکور از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top