کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
افزایش سهمیه های رشته های پزشکی در کنکور سراسری

افزایش سهمیه های رشته های پزشکی در کنکور سراسری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت رشته‌های پزشکی مصوبه‌ای دارد که باید بر اساس آن سهمیه این بخش به نفع مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یابد.

محمدعلی زلفی‌گل، روز پنجشنبه در حاشیه شصت و نهمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور و شورای سنجش و پذیرش دانشجو در این زمینه جلساتی داشته اند و مقرر شده تا جلسه کارشناسی مجددی بین سازمان سنجش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای نحوه اعمال این ۲۰ درصد برگزار شود.

وی درباره تغییر آزمون سراسری، هوشمندسازی کنکورها و اجرایی سازی آن از سال جاری اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی مصوباتی درباره آزمون سراسری دارند و قوانینی تصویب کرده اند. سازمان سنجش باید هماهنگی های لازم را در باره مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهد؛ اما اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از هرگونه اشکالاتی در آزمون سراسری است.

وزیر علوم ادامه داد: به عنوان مثال تعداد پاسخنامه ها از یک به دو یا سه پاسخنامه برای هر زیرگروه آموزشی افزایش یافته است، به گونه ای که برای هر یک یا دو درس، پاسخنامه جداگانه طراحی و تلاش شده است آزمون ها به صورت روش‌مند و منطقی‌تر برگزار شود تا دغدغه داوطلبان نسبت به کنکور کاهش یابد، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری دارد که در حال بررسی است و با نهایی شدن و ابلاغ آن در سال های بعد، علاوه بر کنکور، سوابق تحصیلی دانشجویان هم به جای تاثیر مثبت، تاثیر قطعی در نتایج آزمون خواهد داشت.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top