کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آزمون ارزیابی برای کسانی که کنکور نمی دهند برگزار خواهد شد

آزمون ارزیابی برای کسانی که کنکور نمی دهند برگزار خواهد شد

دبیر شورای عالی برنامه‌ ریزی علوم پزشکی در آخرین نشست خبری خود از آزمون ارزیابی برای دانشجویان خارجی که هدف ادامه تحصیل در کشور را دارند، باید در آزمون ارزیابی شرکت کنند خبر داد.

وی در خصوص انتقال دانشجویان از خارج به داخل بیان داشت: در این خصوص چند معیار داریم که یکی اعتبار دانشگاه است که باید مورد تایید ما باشند. من به شخصه با دور زدن کنکور به هر شکلی که باشد مخالف هستم و برای آن‌هایی که کنکور نمی‌دهند آزمون ارزیابی خواهیم گذاشت.

حسن زاده از برگزاری آزمون ارزیابی برای دانشجویان قبل از سال ۲۰۱۹ خبر داد و ابراز داشت: آزمون ارزیابی روز یکشنبه در شورای عالی برنامه‌ریزی مصوب شد که افرادی که قبل از سال ۲۰۱۹ آمدند و هنوز پرونده آن‌ها کامل نشده است آزمون ورودی بدهند و در صورت قبولی می‌توانند در شورای نقل و انتقال دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرند و بعد از سال ۲۰۱۹ اگر بنا باشد کاری انجام شود نیز قطعا سخت‌گیرانه خواهد بود.

این مقام مسوول اضافه کرد: به واقع ما برای دانشجویان قبل از سال ۲۰۱۹ که تعداد زیادی در دانشگاه‌های معتبر درس خوانده بودند، اما شرایطش را نداشتند آزمونی تعریف کردیم و این آزمون مجموعه‌ای از دروس دبیرستانی و سال اول و دوم دانشگاه است که اگر نمره بیاورند می‌توانند پذیرش بگیرند.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با بیان این‌که تفاوت رشته‌های شما به رشته‌های دانشگاه‌های وزارت علوم در مهارتی بودن است٬ ابراز داشت: رشته‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت مهارتی است و پزشک٬ پرستار و … باید این مهارت را کسب کنند. من نمی‌توانم جان مردم را دست فردی بدهم که تخصص ندارد٬ ما مسوولیم و باید پاسخ‌گو باشیم و کیفیت آموزش را همه مورد توجه داشته باشیم.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top