کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
مصوبات مربوط به سنجش و پذیرش در ببازه زمانی 4 ساله اجرا خواهد شد

مصوبات مربوط به سنجش و پذیرش در بازه زمانی ۴ ساله اجرا خواهد شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبات مرتبط با سنجش و پذیرش در بازه زمانی ۴ ساله اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه ۸۶۲ این شورا ضمن گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر با تأکید بر اینکه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون کار کارشناسی گسترده‌ای در مورد کنکور صورت گرفته است اظهار داشت: در این جلسه مروری بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های سنجش و پذیرش و سیاست‌های مرتبط با آن انجام شد.

وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیش از ۲۵ جلسه پیرامون این موضوع بحث شده و در این جلسات، اطراف موضوع با حضور وزرا مربوط، رئیس سازمان سنجش و سایر دستگاه‌های مرتبط به بحث و تبادل نظر گذاشته شده است و پژوهش‌های مؤثری در خصوص روش سنجش و پذیرش در جهان انجام شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: من خطاب به دانش‌آموزان عزیز عرض می‌کنم واقعیت این است که روشی که از طریق کنکور در ایران برای سنجش و پذیرش دانش آموزان اجرا می‌شود، روشی است که شاید در دو یا سه کشور دنیا با این روش پذیرش صورت می‌گیرد و این روش هم آموزش و پرورش را از خاصیت و کارکرد می‌اندازد و هم آثار تلاش دانش‌آموزان با این روش کنکور عملاً نادیده گرفته می‌شود. همچنین دانشگاه که پذیرش کننده هست هم هیچ دخالتی در روند پذیرش ندارد. بنابراین با روشی که اکنون در سنجش و پذیرش ورود به دانشگاه ارزیابی می‌شود، هم آموزش و پرورش از کارکرد مؤثر می‌افتد و هم دانشگاه نقشی در پذیرش داوطلبان ندارد.

عاملی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به شکلی نخواهد بود که به یکباره اجرا شود تصریح کرد: این مصوبه در بازه زمانی ۴ ساله اجرا خواهد شد و انشاا… شاهد رفع فشار و نگرانی از خانواده‌ها و دانش آموزانی خواهیم بود که در حال حاضر ظرف ۴ ساعت آزمون کنکور، سرنوشت آینده‌شان تعیین شده و زحمت ۱۲ سال تحصیلاتشان نادیده گرفته می‌شود. البته این رقابت در مورد ۱۵ درصد صندلی‌های دانشگاه مرتبط با رشته‌های پرتقاضاست.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به اعتبار سوابقی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۶۳ وجود داشته و این شورا با ابعاد مختلف موضوع مواجه بوده، تأکید دارند مرجعیت رسیدگی به مسئله کنکور، شورای عالی انقلاب فرهنگی است اظهار داشت: در نقشه جامع علمی کشور، تعیین تکلیف روش سنجش و پذیرش به عنوان یک اصل آمده، لذا بحث‌های تکمیلی برای تمهیدات و اجرایی شدن مصوبه در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید روش‌های تمهید و فراهم کردن مقدمات اجرایی شدن مصوبات مرتبط با سنجش و پذیرش، مجدداً در جلسه بعدی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

دکتر عاملی خطاب به دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دهم، یازدهم و دوازهم توصیه کرد: کیفیت و معدل علمی در دوره تحصیل را جدی بگیرند و به این امر توجه کنند که بنای کلان ما این است که سه سال تحصیل دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در آینده علمی دانش آموزان داشته باشد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کنکور ظرف ۴ سال حذف خواهد شد؟ بیان داشت: فعلاً بحث حذف کنکور به هیچ وجه مطرح نبوده و در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم ۶۰ درصدی به آموزش و پرورش تعلق داشته و سهم ۴۰ درصدی به دروس تخصصی در کنکور اختصاص دارد.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top