کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
جزئیات ارسال سوابق تحصیلی برای تأثیر در کنکور اعلام شد

جزئیات ارسال سوابق تحصیلی برای تأثیر در کنکور اعلام شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات ارسال سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی) دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش آموزش کشور برای تأثیر در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پرداخت.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات ارسال سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی) دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سازمان سنجش آموزش کشور برای تأثیر در پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: اطلاعات هویتی و نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج قطعی امتحانات نهایی در تیر ماه ۱۴۰۱، توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: در آن زمان دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه ساهت یا دیپکد به آدرس dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir ضمن رویت و بررسی مشخصات و اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی خود، در صورت مشاهده مغایرت، مراتب را در همین سامانه‌ها اعلام کنند تا توسط کارشناسی سنجش مناطق بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

زارعی تصریح کرد: بر همین اساس ضرورت دارد دانش‌آموزان در بازه زمانی که متعاقبا اعلام می شود با مراجعه به سامانه، از صحت اطلاعات مربوط به خود اطمینان حاصل کرده و حتما کد تأیید سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان سال‌های قبل و افرادی که ترمیم نمره داشته‌اند، هم اکنون در سامانه‌های مذکور قابل مشاهده و بررسی است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: تأثیر نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی جاری به صورت ۴۰ درصد مثبت است که از سال آینده به صورت قطعی خواهد بود.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top