کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
تعداد سؤالات و زمان پاسخ به تست های کنکور 1402 اعلام شد

تعداد سؤالات و زمان پاسخ به تست های کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌های کنکور ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و تعداد سؤالات و زمان پاسخ به تست های کنکور ۱۴۰۲ توسط سازمان سنجش اعلام شد.

پس از حذف دروس عمومی در کنکور و تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی، ساختار دفترچه‌های آزمون ورود به دانشگاه‌ها، تغییر دیگری بود که سازمان سنجش از آن رونمایی کرد. بر همین مبنا داوطلبان در زمان برگزاری آزمون، چند دفترچه و پاسخ‌نامه مخصوص هر دفترچه را دریافت می‌کنند. 

مدت زمان برگزاری کنکور گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک ۱۴۵ دقیقه است؛ داوطلبان در این بازه زمانی به ۱۰۵ سوال پاسخ می‌دهند. دفترچه شماره یک این گروه آزمایشی شامل ۴۰ سوال ریاضی است و داوطلبان ۷۰ دقیقه برای پاسخ به پرسش‌ها وقت دارند. تعداد سوالات ریاضی نسبت کنکور ۱۴۰۱، ۱۰ مورد کاهش یافته است. دفترچه شماره دو این گروه آزمایشی شامل ۳۵ سوال فیزیک و ۳۰ سوال شیمی است. داوطلبان کنکور برای پاسخ به سئوالات  طراحی شده در دفترچه دوم، ۷۵ دقیقه وقت دارند. 

تعداد سئوالات دروس شیمی و فیزیک در کنکور ۱۴۰۱ به ترتیب ۳۰ و ۴۰ مورد بود. در این میان تعداد سوالات درس شیمی نسبت به کنکور گذشته تغییری نکرده اما تعداد پرسش‌های فیزیک، ۵ مورد کاهش یافته است.

بیشترین تعداد دفترچه، مختص داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌ تجربی است؛ تعداد دفترچه سوالات داوطلبان این گروه آزمایشی با احتساب بهیاری ۴ دفترچه است. تعداد دفترچه سوالات این گروه نسبت به کنکور ۱۴۰۱ افزایش یافته است؛ تعداد دفترچه‌های داوطلبان گروه علوم‌تجربی در کنکور ۱۴۰۱ با احتساب دفترچه بهیاری، ۳ دفترچه بود.

دفترچه شماره یک گروه علوم‌ تجربی شامل ۴۵ سوال زیست‌ شناسی است که داوطلبان باید در مدت‌زمان ۴۵ دقیقه به سوالات طراحی‌ شده پاسخ دهند. تعداد سوالات زیست‌ شناسی نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱، ۵ مورد کاهش یافته است. اگرچه تعداد سوالات کمتر شده اما مدت‌زمان پاسخگویی به پرسش‌ ها افزایش یافته است. 

دفترچه شماره ۲ گروه آزمایشی علوم‌تجربی شامل ۳۰ سوال فیزیک و ۳۵ پرسش شیمی می‌شود و مدت زمان درنظر گرفته شده برای پاسخ به این پرسش‌ها ۷۵ دقیقه است. تعداد این سوالات نسبت به کنکور گذشته هیچ تغییری نکرده است.

همچنین دفترچه شماره ۳ گروه آزمایشی علوم‌ تجربی شامل ۴۵ سوال می‌شود که متعلق به دروس ریاضی و زمین‌ شناسی است؛ تعداد تفکیک شده این سوالات به ترتیب ۳۰ و ۱۵ مورد است. داوطلبان برای پاسخ به این سوال‌ ها، ۶۰ دقیقه فرصت دارند. 

داوطلبانی که بهیاری را انتخاب کرده باشند، باید به سوالات دفترچه چهارم که شامل ۳۰ پرسش است، پاسخ دهند. مدت‌زمان پاسخ به این پرسش‌ ها، ۲۰ دقیقه درنظر گرفته شده است.تعداد سوالات بهیاری در کنکور ۱۴۰۱، ۳۵ مورد بود.

داوطلبانی که در گروه آزمایشی علوم‌ انسانی شرکت می‌کنند، ۲ دفترچه دارند. دفترچه شماره یک داوطلبان این گروه‌ آزمایشی شامل ۲۰ سوال ریاضی، ۳۰ سوال برای زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سوال علوم‌ اجتماعی و ۱۵ سوال روان‌ شناسی می‌شود. مدت‌ زمان درنظر گرفته شده برای ۸۰ سوال دفترچه اول، ۸۵ دقیقه است. 

دفترچه دوم این گروه آزمایشی شامل ۸۰ سوال است و شرکت کنندگان فرصت دارند که در ۷۵ دقیقه به پرسش‌ های طراحی شده، پاسخ دهند. این دفترچه شامل دروس عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد است که به ترتیب ۳۰، ۱۳، ۱۲، ۲۰ و ۱۵ پرسش دارند. 

دفترچه سوم کنکور گروه آزمایشی علوم‌انسانی، ویژه داوطلبانی است که دیپلم تحصیلی آنها، علوم و معارف اسلامی است. این دفترچه ۸۰ سوال دارد و افراد باید در مدت زمان ۸۰ دقیقه به پرسش‌ها پاسخ دهند. دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی باید به ۲۰ سوال عربی، ۱۳ سوال تاریخ، ۱۲ سوال جغرافیا، ۲۰ سوال فلسفه و منطق و ۱۵ پرسش اقتصادی پاسخ دهند. مدت زمان پاسخ به پرسش‌های طراحی شده، ۷۵ دقیقه است.

تعداد سوالات دروس گروه آزمایشی علوم‌ اسلامی نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱ تغییر نکرده، اما تعداد سوالات دروس علوم‌ اجتماعی و روان‌ شناسی هرکدام ۵ مورد کمتر شده است. همچنین تعداد پرسش‌های دروس تاریخ و جغرافیا به ترتیب نسبت به آخرین کنکور برگزار شده، ۲ و ۳ مورد کاهش یافته است.

داوطلبانی که در کنکور آزمایشی هنر شرکت می‌کنند، می‌بایست به ۱۰۰ سوال در بازه زمانی ۱۱۵ دقیقه پاسخ دهند. فقط یک دفترچه در اختیار داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می‌گیرد که شامل ۵۰ پرسش درک عمومی هنر، ۳۰ سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک و ۲۰ سوال خلاقیت تصویری و تجسمی می‌شود. تعداد سوالات درک عمومی هنر در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱، ۲۰ مورد بیشتر شده است. داوطلبان فرصت دارند که در ۱۱۵ دقیقه به پرسش‌ها پاسخ دهند.

همچنین دروس ترسیم فنی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد در مرحله آزمون عملی در نیمه اول شهریور ماه سال آتی، سنجیده می‌شوند. 

سوالات گروه آزمایشی زبان نیز در قالب یک دفترچه و ۷۰ سوال ارائه می شود و شرکت کنندگان این گروه آزمایشی فرصت دارند در ۱۰۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. تعداد سوالات آزمون زبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ نسبت به آخرین آزمون ورودی به دانشگاه‌ها تغییر نکرده است. این آزمون شامل پرسش‌های تخصصی از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و روسی است که داوطلبان با توجه رشته تخصصی خود به سوالات یکی از زبان‌ها پاسخ می‌دهند.

برای پیگیری اخبار کنکور و آزمون ها از طریق اینستاگرام، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

آریان حیدری کلاسینو
آریان حیدری کلاسینو
ثبت نام کلاسینو
ثبت نام کلاسینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنکور 1403 کلاسینو
کنکور 1403 کلاسینو
پیمایش به بالا
Scroll to Top