کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

تشخیص دانش آموز بیمار با استفاده از سامانه ایران من

تشخیص دانش آموز بیمار با استفاده از سامانه ایران من

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از دسترسی آموزش و پرورش به سامانه ایران من و تشخیص بیماری اعضای خانواده یا دانش آموز خبر داد.

صادق ستاری فرد گفت: با شیوع کرونا و آغاز آموزش‌های مجازی، شاهد افت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان در تمام پایه‌ها و همچنین مشکلاتی نظیر انزوای اجتماعی، احساس تنهایی، استرس، ترس از یاد نگرفتن دروس و … بوده‌ایم که تمام این مشکلات ناشی از تعطیلی سه ساله مدارس در کشور می‌باشد. در این راستا، یکی از بهترین روش‌ها برای حل این مشکلات، بازگشایی حضوری مدارس و حضور پر شور دانش آموزان و معلمان در کلاس‌های درس است.

او درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در میان دانش آموزان گفت: دانش آموزان مبتلا یا دانش آموزان دارای علائم بیماری نباید در کلاس‌های حضوری درس حاضر باشند و باید آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی دنبال کنند؛ همچنین رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط، زدن ماسک، وجود تهویه به طور جدی مدنظر آموزش و پرورش است.

ستاری فرد می‌گوید: حدود ۵ هزار و ۴۰۰مراقب بهداشت در مدارس حضور دارند و حدود ۳۰ هزار نیروی اداری وظیفه نظارت و حضور فیزیکی در مدارس را عهده‌دار هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش معتقد است: «سامانه ایران من» در اختیار مدیران، معلمان و مراقبین بهداشت مدارس است و وزارت بهداشت و وزارت کشور نیز به این سامانه دسترسی دارند؛ بنابراین می‌توانیم به راحتی دانش‌آموزانی که خودشان یا فردی در خانواده‌شان مبتلا به بیماری هستند را تشخیص دهیم.

او گفت: میانگین تراکم کلاس‌ها در حال حاضر ۱۸ نفر دانش‌آموز است، اما این را نیز می‌پذیریم کلاس‌هایی داریم که حتی ۴۰ دانش‌آموز دارند.

ستاری‌فرد می‌گوید: هشتم فروردین امسال بخشنامه‌ای را به همه استان‌ها ارسال شد که هرگونه افزایش شهریه توسط مدارس غیردولتی ممنوع است و اگر مدرسه‌ای افزایش شهریه داشته باشد، تخلف است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش معتقد است: تمهیدات لازم برای رسیدگی به تخلفات را انجام داده‌ایم و به گزارش‌های خانواده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

او گفت: به والدین اطمینان خاطر کافی را می‌دهیم که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مدارس تمام تلاشمان را برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان به کار خواهیم گرفت.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top