کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

افزایش ظرفیت پزشکی از کنکور 1401

افزایش ظرفیت پزشکی از کنکور ۱۴۰۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور امسال به طور قطعی اعمال شده و عدد ٩ هزار و ۶٠٠ نفر در دفترچه کنکور ۱۴۰۱ خواهد آمد.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی در کنکور امسال به طور قطعی اعمال شده  و عدد ٩ هزار و ۶٠٠ نفر در دفترچه امسال خواهد آمد .

وی با اشاره به موضوع افزایش ظرفیت دستیاری ادامه داد: افزایش ظرفیت دستیاری از مسیر پذیرش دستیار بومی برای امسال انجام خواهد شد تا کمبود پزشک متخصص در کشور به ویژه مناطق محروم برطرف شود.

باقری فرد گفت: وزارت بهداشت در موعد مقرر ،  آیین نامه افزایش ظرفیت پزشکی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده است. 

وی همچنیت با اشاره به این که افزایش ظرفیت دندانپزشکی در ستاد نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراحل  کارشناسی را طی می‌کند، اضافه کرد : با توجه به این موضوع وزارت بهداشت در اجرای قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در افزایش ظرفیت پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری پزشکی بهنگام و وفق تکلیف محوله از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی  عمل کرده است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در عین حال  منتظر تخصیص اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت‌ها هستیم زیرا دانشجویان پزشکی علاوه بر فضای آموزشی و خوابگاه به آزمایشگاه و مراکز مهارت‌های بالینی با تجهیزات خاص و از همه مهمتر وجود تخت‌های بیمارستانی و فضاهای مناسب آموزشی در بیمارستان‌ها هستند و باید توجه داشت که اکنون با همین تعداد دانشجو پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری پزشکی از نظر فضای آموزشی_درمانی در مضیقه قرار داریم.

پیج اینستاگرام :
koknkur.info.official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top