کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

دانشگاه افسری امام حسین

معرفی دانشگاه افسری امام حسین

دانشگاه افسری امام حسین، دانشگاه علمی-نظامی و از دانشگاه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و طیفی از داوطلبان خواهان تحصیل در دانشگاه افسری امام حسین هستند. این دانشگاه از دو بخش جامع و دانشکده افسری تشکیل شده است و دانشجویان تنها از طریق آزمون داخلی سپاه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. دانشگاه امام حسین(ع) از سال ۱۳۶۵ راه اندازی شده و در سال ۱۳۸۷ با تصویب مقام معظم رهبری، به دو دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) و دانشگاه جامع امام حسین(ع) تفکیک شد. دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) مختص آموزش های افسری است و دانشجویان آن از طریق آزمون‌های داخلی سپاه پذیرش و گزینش می‌شوند. اما دانشگاه جامع امام حسین(ع) در بخش دولتی (دوره های بورسیه و غیربورس) دارای مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی(PhD) رشته های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور و از میان کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی، بسیجیان و شاغلین نیروهای مسلح پذیرش دانشجو دارد و طبق قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید.

تاریخچه دانشگاه

در سال ۱۳۶۵ هجری شمسی مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) باهدف آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی متخصص، انجام پژوهش‌های علمی مورد نیاز سپاه و کشور و هدایت علمی دانشگاه‌های علوم و فنون نیروهای پنج‌گانه سپاه توسط شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت مورد تأیید و تصویب قرار گرفت .این مرکز در سال ۱۳۶۶ به‌عنوان یک دانشگاه جامع متشکل از دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی در سیستم آموزش عالی کشور رسمیت یافته است.
در سال ۱۳۶۹ دانشکده علوم پایه نظامی، به مجموعه دانشگاه اضافه شد و با تبدیل دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) دانشکده مزبور رسماً از دانشگاه جدا شد.
از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۸۵ بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی سپاه پاسداران و گسترش آموزش در دانشگاه، دانشکده‌هایی در دانشگاه ایجاد گردید که با روند اصلاحی و تکمیلی که وجود داشت متناسب با نیازهای سازمانی تغییراتی نیز در ساختار دانشگاه به عمل آمد.
دانشگاه امام حسین (ع) در سال ۱۳۸۷ با تصویب فرمانده کل قوا، به دو دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) و دانشگاه جامع امام حسین(ع) تفکیک شد. دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) مخصوص افرادی است که در آینده کادر سپاه خواهند شد و از طریق آزمون سراسری و آزمون‌های داخلی سپاه پذیرش و گزینش می‌شوند. دانشگاه جامع امام حسین(ع) در بخش دولتی (دوره بورسیه و غیربورس) تنها دارای مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی(PhD) است که از طریق کنکور سراسری پذیرش دانشجو دارد و طبق قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید.
دانشگاه امام حسین(ع)از بدو تأسیس بارها افتخار داشته تا پذیرای وجود گران‌قدر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) باشد. حضور معظم له در دانشگاه از سال ۱۳۶۶ در دوران ریاست جمهوری  آغاز و تا سال جاری (سال ۱۳۹۷) ۱۵ مورد صورت گرفته است. اگرچه تناوب این حضور در دوره‌های گوناگون، دچار وقفه‌هایی شده ولی به فرمایش معظم له، توجه امام خامنه ای(مدظله‌العالی)  به این دانشگاه دائمی بوده است

اهداف دانشگاه افسری امام حسین

یکی از اهداف مهم دانشگاه امام حسین تامین نیروی انسانی و متخصص و حل مسائل علم و فناوری سپاه و کشور است که باشعار دستیابی به کیفیت جامع در سطح دانشگاه های برتر تشکیل شده است. همچنین این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری به دنبال حل مسائل کلان سپاه و کشور، رصد دانشی و آینده پژوهشی و مدریت دانش می باشد.

دانشکده‌های دانشگاه امام حسین (ع)

دانشگاه امام حسین (ع) در حال حاضر با سیزده دانشکده، در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده‌ها به شرح جدول زیر می باشد.

دانشکدهدانشکده های زیرمجموعه
دانشکده افسری و تربیت پاسداریدانشکده امنیت، دانشکده اطلاعات، دانشکده فناوری های مهندسی، دانشکده علوم انسانی اسلامی و دانشکده علوم پایه جهادی
دانشکده های فنی و مهندسیدانشکده مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
دانشکده علوم پایهدانشکده فیزیک، دانشکده شیمی، دانشکده علوم ریاضی

دانشکده علوم انسانی

رشتهمقطع
مدریت بحرانیکارشناسی ارشد
آمادکارشناسی ارشد
حقوقکارشناسی
مدریت صنعتیکارشناسی- دکتری
علوم اقتصادیکارشناسی
تربیت بدنیکارشناسی
مدریت صنعتیدکتری

دانشکده فنی و مهندسی

رشتهمقطع
مهندسی برقکارشناسی
مهندسی برق ( جنگ الکترونیک)کارشناسی ارشد
مهندسی برق ( الکترونیک قدرت)کارشناسی ارشد
مهندسی برق (سیستم های قدرت)کارشناسی ارشد
مهندسی برق ( مخابرات امن و رمز نگاری)کارشناسی ارشد
مهندسی برق (مخابرات سیستم)کارشناسی ارشد
مهندسی برق ( مخابرات و میدان و موج)کارشناسی ارشد
مهندسی برق ( میکرونانو)کارشناسی ارشد
مهندسی برق ( مدار های مجتمع)کارشناسی ارشد
مهندسی برق جنگ الکترونیکدکتری
مهندسی صنایعکارشناسی-کارشناسی ارشد
مهندسی مکانیککارشناسی-کارشناسی ارشد- دکتری
مهندسی عمرانکارشناسی- کارشناسی ارشد
مهندسی نقشه برداریکارشناسی
مهندسی شیمیکارشناسی ارشد
مهندسی هوا و فضاکارشناسی
فیزیک هسته ایکارشناسی ارشد- دکتری
فیزیک آپتیک و لیزرکارشناسی ارشد- دکتری
ریاضی کاربردیکارشناسی ارشد
مهندسی هوا و فضا (آیرودینامیک)کارشناسی ارشد
مهندسی هوا و فضا (سازه های هوایی)کارشناسی ارشد
مهندسی فناوری اطلاعاتکارشناسی- کارشناسی ارشد
مهندسی کامپیوتر ( نرم افزار)کارشناسی- کارشناسی ارشد
مهندسی کامپیوتر (رایانش امن)کارشناسی ارشد

دانشکده علوم دفاعی

رشتهمقطع
مدریت امور دفاعیکارشناسی ارشد
مطالعات دفاعی استراتژیکیکارشناسی ارشد
علوم حفاظتی و امنیتیکارشناسی ارشد
اطلاعات نظامی و علوم سیاسیکارشناسی
پدافند غیر عاملکارشناسی ارشد
جغرافیاکارشناسی ارشد
مطالعات منطقه ایدکتری

دانشکده علوم پایه

رشته مقطع
زیست شناسی سلولی و مولکولیکارشناسی ارشد- کارشناسی
میکروبیولوژیکارشناسی
شیمی آلیکارشناسی ارشد- دکتری
شیمی تجزیهکارشناسی ارشد- دکتری
شیمی معدنیکارشناسی ارشد
شیمی نانوکارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام در دانشگاه امام حسین

این مرکز یکی از دانشگاه های معروف تحت نظر سپاه می باشد. برای پذیرش نیز مانند دیگر دانشگاه ها از کنکور سراسری سازمان سنجش استفاده می کند. گفته می شود این مرکز در سه مقطع، کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد که در رابطه با رشته های دانشگاه افسری امام حسین در قسمت های فوق بررسی کردیم.

البته لازم است بدانید در مقطع ارشد و دکتری این دانشگاه، دانشجویان را از میان بسیجی ها و پایوران سپاه می پذیرد.

شرایط عمومی پذیرش در این مرکز به شرح زیر می باشد:

  • تابعیت ایرانی
  • دین اسلام
  • عدم سابقه عضویت در احزاب و گروه های سیاسی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • حداقل قد ۱۶۵ و حداکثر ۱۹۰
  • حداقل معدل ۱۴
  • مرد و مجرد بودن

افرادی که مدرک کارودانش و فنی دارند، مجاز به ثبت نام نخواهند بود.

افراد پذیرفته شده ملزم هستند، دوره آموزشی عمومی پاسداری را در این مرکز بگذرانند.

شرایط پذیرش دانشجوی بورس در دانشگاه امام حسین

در این قسمت با ما همراه باشید تا شرایط پذیرش دانشجوی بورس در دانشگاه امام حسین را بیشتر بررسی کنیم.

برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد، لازم است افراد تعهدنامه از محل فعالیت خود دریافت نمایند و افرادی که این مدرک را نداشته باشند، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

حداکثر سن برای افرادی که در مقطع ارشد قصد ادامه تحصیل دارند، ۲۴ سال است. افرادی که سابقه عضویت بسیج فعال داشته اند، به ازای هر سال خدمت سه ماه به حداکثر سن شان افزوده خواهد شد. برای فرزندان جانباز و شهدا نیز ۵ سال به ازای این موارد در نظر گرفته خواهد شد.

شرایط پذیرش دانشجوی غیربورس در دانشگاه امام حسین

برای پذیرش دانشجویان غیر بورس شرایط به شرح زیر است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دانشجویان غیربورس باید یک سال سابقه عضویت در سازمان بسیج داشته و مدرک مورد تایید را ارائه دهند.

همچنین این افراد باید آمادگی لازم برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را دارا بوده باشند.

برای برخی ممکن است این سوال پیش بیاید که کدام دسته از داوطلبان در اولویت پذیرش دانشگاه امام حسین (ع) می باشند ؟ در این خصوص باید به شما بگوییم که افراد خانواده شهدا و ایثارگر اگر معدل بالا داشته باشند، در اولویت خواهند بود.به علاوه تمامی افرادی که در رشته های نظری تحصیل کرده و معدل بالای ۱۷ دارند نیز می توانند در این دانشگاه مشغول به کار شوند.

افرادی که در کنکور رتبه دو رقمی گرفته اند. افرادی که علاقه مندی خود را ابزار کرده اند.

شرایط پذیرش دانشجوی غیر بورس

دارا بئدن یک سال سابقه عضویت در سازمان بسیج مستضعفان و ارائه مدرک موردتائید در زمان مصاحبه

داشتن آمادگی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد در خواست سپاه

امضاء تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم ادعای استخدام در سپاه

مزایای تحصیل در دانشگاه امام حسین

در این قسمت با ما همراه باشید تا مزایای تحصیل در دانشگاه امام حسین را بررسی کنیم. افرادی که در این مراکز تحصیل می کنند، حقوق ماهیانه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این افرادی که دانشجوی مرکز هستند، مدت تحصیل آن ها جزء سنوات کاری در نظر گرفته خواهد شد.

همه دانشجویان، گواهی معافیت از خدمت نیز دریافت خواهند کرد.

افرادی که به فعالیت در سپاه علاقه مند هستند، بعد از پایان مدت تحصیل می توانند در سپاه استخدام شوند که این موضوع مزیت بزرگی می تواند محسوب شود و بسیاری به همین دلیل این مرکز را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

تحصیل در این مرکز، به صورت شبانه روزی است.

نحوه ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی

افراد برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی، باید ابتدا در کنکور سراسری شرکت نمایید. در هنگام ثبت نام فراموش نکنید که گزینه اعلام علاقه‌مندی به تحصیل را انتخاب کرده باشید. در مرحله انتخاب رشته نیز نام این مرکز را باید آورده باشید.

افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند، کافی است که به واحدهای حسب گزینش سپاه در مراکز استان ها مراجعه کرده، فرم مربوطه را پر کرده و در نهایت این فرم‌ها به واحد حسب گزینش سپاه در استان تهران مراجعه کنند. از میان افراد مناسب، تعدادی انتخاب شده و برای آزمون دعوت خواهند شد.

نحوه ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

در مقاطع تحصیلات تکمیلی، نحوه ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دو صورت است.

روش اول: در روش اول، باید ابتدا افراد در آزمون شرکت نمایند.

روش دوم: در روش دوم برخی دانشکده ها به صورت مستقیم برخی افراد را مستقیم بورسیه خواهند کرد.

مصاحبه دانشگاه امام حسین

برای پذیرش در دانشگاه امام حسین، تنها شرکت در آزمون کافی نیست. بلکه افراد باید در مصاحبه دانشگاه امام حسین نیز پذیرفته شوند. مصاحبه دانشگاه امام حسین در چندین مرحله انجام می شود.

مرحله اول مصاحبه عمومی است که شامل بررسی وضعیت خانوادگی، تحصیلی و تحقیقات راجع به فرد خواهد بود.

در مراحل بعدی تست های ورزشی و پزشکی از افراد گرفته می شود. در صورتی که افراد در این مراحل نمره کامل را نگیرند، حذف خواهند شد.

رتبه قبولی 

دانشگاه امام حسین (ع) در کنار مزیت‌هایی که دارد و فرصت‌هایی که در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد، طبیعی است که برای پذیرش دانشجو سخت گیری‌هایی نیز داشته باشد. داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری، دارای رتبه دو رقمی و به دنبال آن تراز علمی بالایی باشند، در اولویت پذیرش دانشگاه امام حسین (ع) قرار دارند.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله بصورت کامل دانشگاه افسری امام حسین معرفی کنیم و نحوه ورو.د به این دانشگاه برای داوطلبین توضیح دهیم.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top