کنکور اینفو

بروزترین و برترین سایت کنکوری کشور

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

داوطلبان آزمون نظام مهندسی پس از شرکت در این آزمون جهت دریافت نتایج آزمون خود باید از طریق سامانه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir اقدام کنند.
ینک اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی نیمسال اول و نیمسال دوم مدتی پس از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی در سایت inbr.ir فعال می شود.

در ادامه همراه ما باشید تا با صفر تا صد جزییت اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی آشنا شوید.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

با توجه به تقویم زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی نیمسال اول سال گذشته داوطلبان می توانند یک الی دو ماه بعد آزمون با مراجعه به سایت آزمون نظام مهندسی نتایج خود را مشاهده کنند.

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی حدودا دو یا سه ماه بعد از برگزاری هر دوره از آزمون منتشر می شود.

حداقل نمره قبولی آزمون نظام مهندسی

برای کسب و تمدید پروانه نظام مهندسی، مهندسان حتما باید بتواند حداقل نمره قبولی در آزمون نظام مهندسی را کسب کنند. آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ‌ها به ‌غیر از معماری، معمولا به ‌صورت چهار گزینه‌ ای برگزار می ‌شود و معمولا دارای شصت سوال است.
اما آزمون معماری دارای بخش‌ های غیر تستی نیز می باشد.

 حداقل نمره قبولی آزمون نظام مهندسی، کسب حداقل پنجاه درصد کل نمره توسط داوطلب است. شرکت کنندگان باید بتوانند حداقل پنجاه درصد از کل نمره این آزمون را کسب کنند تا پروانه نظام مهندسی خود را دریافت نمایند. همچنین داوطلبان باید به این مسئله توجه داشته باشند که، این آزمون دارای نمره منفی است و هر سه پاسخ غلط امتیاز یک پاسخ صحیح را حذف می ‌کند.

برای مطالعه صفر تا صد جزییات تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی روی لینک زیر کلیک کنید :

تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی آزمون نظام مهندسی

البته در چند دوره اخیر برگزاری این آزمون داوطلبانی که نتوانسته اند پنجاه درصد از کل نمره را کسب کنند، اما نمره آن‌ ها بسیار نزدیک به پنجاه درصد بوده است، تحت شرایط و قوانین خاصی توانسته اند، پروانه نظام مهندسی خود را دریافت کنند.

پروانه نظام مهندسی، دارای چهار سطح مختلف یک، دو، سه و ارشد است که داوطلب با توجه به نمره ‌ای که در آزمون کسب می کند و تجربه کاری که دارد، یکی از این چهار سطح را دریافت خواهد کرد. مدت زمان اعتبار آزمون نظام مهندسی چهار سال است که مهندسان در این زمان باید برای اخذ پروانه اشتغال خود اقدام کنند.

نمره قبولی مشروط آزمون نظام مهندسی

اخیرا قوانین مربوط به حداقل نمره قبولی آزمون نظام مهندسی تغییراتی داشته و داوطلبانی که نتوانسته ‌اند پنجاه درصد کل نمره آزمون را کسب کند اما نمره آن‌ ها بسیار نزدیک به پنجاه درصد است، می‌ توانند تحت شرایط خاصی پروانه نظام مهندسی خود را اخذ کنند. نمره قبولی مشروط آزمون نظام مهندسی، ۴۹ و یا ۴۸ است.

 داوطلبانی که در آزمون نظام مهندسی، موفق شده اند  48 یا ۴۹ درصد کل نمره را کسب کنند، تحت شرایط خاص و با گذراندن دوره‌ های آموزشی مختلف می ‌توانند پروانه خود را کسب کنند. افرادی که در آزمون ۴۸ درصد کل نمره را کسب کرده اند، برای اخذ پروانه دو دوره آموزشی و افرادی که ۴۹ درصد کل نمره را گرفته اند باید یک دوره آموزشی بگذرانند تا بتوانند پروانه نظام مهندسی کسب کنند.

دوره ‌های آموزشی برای اخذ پروانه نظام مهندسی، باید حتما مرتبط با رشته‌ ای باشد که داوطلب در آزمون پذیرفته شده‌ است. برای رشته‌ های نظام مهندسی، دوره ‌های آموزشی متفاوتی وجود دارد که داوطلبان می‌ توانند متناسب با علاقه و نیاز های خود یکی از این دوره ها را انتخاب کنند.

 این دوره ‌های آموزشی توسط برخی از دانشگاه‌ ها که دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی هستند برگزار می ‌شود. مهندسان پس‌ از گذراندن این دوره ها باید گواهی ‌نامه ‌های را که دریافت کرده اند، در زمان مقرر شده به سازمان نظام مهندسی ارائه کنند تا بتوانند پروانه خود را اخذ کنند.

نحوه مشاهده اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

نحوه مشاهده اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به شرح زیر است :

  • جست و جوی عبارت “سایت معاونت مسکن و ساختمان” و یا آدرس ” inbr.ir ” در کادر بالایی و یا میانی مرورگر
  • انتخاب اولین گزینه با عنوان “معاونت مسکن و ساختمان”
  • ورود به سامانه و انتخاب گزینه “سامانه آزمون های ورود به حرفه” 
  • ورود به سامانه آزمون ها و انتخاب گزینه “نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان”
  • ورود به سامانه با یکی از روش های تعیین شده و مشاهده نتیجه نهایی

نحوه اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی

معمولا برخی از متقاضیان پس از برگزاری آزمون نظام مهندسی و همچنین گاهی پس از مشاهده نتایج آزمون قصد ثبت اعتراض به سوالات و یا جواب منتشر شده دارند. داوطلبان باید بدانند که ثبت اعتراض در آزمون نظام مهندسی در دو مرحله انجام می شود که در زیر به توضیح کامل آن ها پرداخته شده است.

اعتراض به سوال ها بعد از برگزاری آزمون نظام مهندسی : گاهی اوقات امکان وجود ایراد در آزمون های نظام مهندسی وجود دارد، به همین خاطر معاونت مسکن و ساختمان زمانی را بعد از برگزاری آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهد که اگر به سوالی اعتراض دارند، مشکل آن را به صورت مکتوب ارسال نمایند.

اعتراض به نتایج منتشر شده بعد از اعلام نتایج آزمون : احتمال غلط صحیح شدن برگه های داوطلبان آزمون نظام مهندسی همانند آزمون نظام کاردانی ساختمان بسیار کم می باشد. با این حال معاونت مسکن و ساختمان پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی زمانی را برای اعتراض به نتایج اعلام شده به داوطلبان اختصاص می دهد.

اعتراض خود را همراه با اطلاعات زیر به طور کامل و واضح و به صورت کتبی بنویسید :

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره شناسنامه و ملی
  • شماره داوطلبی
  • تاریخ تولد
  • رشته آزمون
  • شماره تلفن و آدرس محل سکونت

برگه اعتراض خود را فقط و فقط در مهلت اعتراض از طریق پست به آدرس تعیین شده ارسال نمایید. دقت کنید که در پشت برگه اعتراض خود بنویسید که این اعتراض مربوط به کدام بخش، کدام سال و کدام دوره از آزمون ورود به حرفه مهندسان می باشد.

مهلت اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی از طریق سایت مرجع برگزار کننده این آزمون (معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی) به شما داوطلبان اعلام می شود.

امیدواریم مطالب فوق اطلاعات لازم و کافی را درباره رشته اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی در اختیار شما قرار داده باشد.

پیج اینستاگرام :
konkur.info.official

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top